Laukuvos pieninė

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnygos dalis / Part of the book
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėLaukuvos pieninė
Kita antraštėThe Milkhouse of Laukuva
AutoriaiKeliuotis, Rimantas
ŠaltinisLaukuva. D. 1 / vyriausiasis redaktorius Virginijus Jocys Vilnius: Versmė, 2005. P. 767-777.
Reikšminiai žodžiai
LTpienininkystė; Laukuvos pieninė
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnyje bendrais bruožais apibūdinama pienininkystės raida Lietuvoje nuo seniausių laikų iki šių dienų. XX a. istorijos kontekste pateikiama ir Laukuvos pieninės istorija. 1926 m. pradėjusi veiklą iki 1940 m. pieninė veikė pelningai. Nepaisant II pasaulinio karo metu patirtų nuostolių ir sovietų valdžios vykdomų pieno pramonės pertvarkymų Laukuvos pieninė nebuvo uždaryta. Tapusi Šilalės sviesto gamyklos padaliniu, ji iki 1978 m. specializavosi sviesto gamyboje. 1978 m. prasidėjusi pieninės rekonstrukcija užsitęsė iki 9 deš. pradžios. Po rekonstrukcijos į Laukuvą persikėlė Šilalės pieninės administracija. Atkūrus nepriklausomybę Laukuvos pieninė patyrė struktūrinių pokyčių ir šiuo metu (2003 m.) yra „Žemaitijos pieno“ filialas, koordinuojantis pieno žaliavos surinkimą iš gretimų apylinkių ir tiekimą į pagrindinę įmonę Telšiuose. Straipsnį papildo nuotraukos, pateiktas priedas „Laukuvos pieno perdirbimo bendrovės 1929 m. sausio 1 d. apyskaita“.

ENThe paper presents a general overview of the development of the dairy industry in Lithuania from the old times to date. The history of the milkhouse in Laukuva is presented within the history of the 20th-c. Opened in 1926, the milkhouse operated at a profit until 1940. Despite the losses incurred during the Second World War and reform of the dairy industry carried out by the Soviets, the Laukuva milkhouse escaped a shutdown. Having become a branch of the Šilalė butter plant, until 1978 the milkhouse specialised in the production of butter. Launched in 1978, reconstruction of the facility dragged out until the beginning of the 1980s. After reconstruction, the administration of the Šilalė dairy relocated to Laukuva. Following the restoration of independence, the Laukuva milkhouse has undergone structural changes and currently (2003) it is a branch of the dairy Žemaitijos pienas, which coordinates collection of raw milk from the neighbourhood and its supply to the parent company in Telšiai. The paper contains photographs and an annex entitled “Accounts of the Laukuva Milk Processing Company as of 1 January 1929".

Mokslo sritisIstorija / History
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/3288
Atnaujinta2020-06-19 11:08:46
Metrika Peržiūros: 1