The Importance of comparative inferiority feeling in aggressiveness of teachers

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Importance of comparative inferiority feeling in aggressiveness of teachers
In the Journal:
Latvijas Universitātes raksti [LU Raksti] [Acta Universitatis Latviensis], 2010, Sēj. 747, p. 102-110
Summary / Abstract:

LTIndividualioji psichologija teigia, kad savigarbos lygis yra pagrindinis žmogaus elgesį motyvuojantis veiksnys. Nepilnavertiškumo jausmas ir pranašumo siekimas gali ne tik skatinti pasirinkti mokytojo profesiją, bet ir neigiamai veikti pedagogo profesinį santykį su mokiniais ir kolegomis. Nuo šių mokytojo asmenybės aspektų priklauso, kaip klasė yra valdoma ir kokia atmosfera yra kuriama klasėje bei mokykloje. Taigi mokytojo asmenybė yra svarbus mokymo proceso veiksnys. Straipsnyje, atsižvelgiant į mokytojų pedagoginio darbo patirtį, analizuojamos sąsajos tarp mokytojo nepilnavertiškumo jausmo ir agresyvumo. Tyrime dalyvavo 200 mokytojų (178 moterys ir 22 vyrai), dirbantys įvairiose Lietuvos mokyklose. Gautų rezultatų analizė leido formuluoti tam tikras prielaidas apie neigiamų santykių su mokiniais ir kolegomis priežastis. Nustatyta, kad mokytojai su mažesne darbo patirtimi (iki 10 metų) ir su didele (daugiau nei 21 metai) darbo patirtimi pasižymi silpnu nepilnavertiškumo jausmu, o mokytojai su vidutine darbo patirtimi dažniau išgyvena stiprų nepilnavertiškumo jausmą, tačiau šie skirtumai tarp grupių nėra statistiškai reikšmingi. Taip pat nenustatyta statistiškai reikšmingų skirtumų tarp skirtingą darbo patirtį turinčių mokytojų agresyvumo. Gauti rezultatai patvirtina A. Adlerio prielaidas apie nepilnavertiškumo jausmo universalumą ir jo nepriklausomumą nuo amžiaus, lyties ir darbo patyrimo. Remiantis tyrimo rezultatais, pateikiamos rekomendacijos mokytojų rengimo programoms.

ENIndividual psychology suggests the level of self-esteem is the main motivating factor for people. Feeling of inferiority and striving for superiority can be not only the reasons for choosing the teaching profession, but also negatively influence professional relations with students and colleagues. The way the class is managed and the atmosphere in the class/school is created depends on these aspects of teacher’s personality. Therefore, bearing in mind the importance of teachers’ personality in the process of teaching, the article attempts to define the interrelations between teachers’ feeling of inferiority and aggressiveness in respect to their teaching experience. The analysed sample included respondents from different schools of Lithuania. Two parameters were determined for each respondent: indexes of the comparative feeling of inferiority and aggressiveness. The covariate was teaching experience. The interpretation of the received data and qualitative analysis allowed to formulate possible reasons for negative relationship with students and colleagues. The relevance of the impact of teachers’ personalities on pedagogical interactions should be taken into consideration in teacher training workshops. Teacher education programs should include workshops for training self-esteem and self-development.

ISSN:
1407-2157
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32524
Updated:
2024-11-18 17:52:47
Metrics:
Views: 17    Downloads: 2
Export: