LTStraipsnyje susiliejantis ugdymas nagrinėjamas aplinkos, stimuliuojančios kritinį mąstymą, požiūriu. Remiantis mokslinės literatūros analize, analizuojamos susiliejančio ugdymo pasirinkimo priežastys, taip pat pateikiama susiliejančio ugdymo taikymo didaktiniame procese tyrimo rezultatų analizė. Anketinė apklausa ir ugdomasis eksperimentas atliktas 1999 m. vienoje Kauno bendrojo lavinimo mokyklų. Išskirtos tokios susiliejančio ugdymo aplinkos, skatinančios kritinį mąstymą, priežastys: įgyvendinimo pagrindas (holistiškumas, t. y., jausminių ir intelektinių struktūrų vientisumas), bendros idėjos (kritinis mąstymas yra susijęs su kitomis idėjomis, kurias galima ugdyti susiliejančio ugdymo dėka), įgyvendinimo sąlyga (kritinis mąstymas ugdomas mokymo priemonių, būdų, metodų, organizacinių formų dėka, kurias akcentuoja ir susiliejantis ugdymas). Susiliejantis ugdymas skatina kritinį mąstymą, sukurdamas intrapersonalinę aplinką (atsižvelgiant į mokinio jausminių ir intelektinių struktūrų vientisumą) ir interpersonalinę aplinką (parenkant mokymosi metodus). Gautų tyrimo rezultatų analizė rodo, kad tirtoje vidurinėje mokykloje egzistuoja palankios sąlygos teigiamai intrapersonalinei ir interpersonalinei aplinkai sukurti (mokyklos tikslas, respondentų požiūris į mokyklą, mokymo procesą, taip pat teigiami mokymosi pokyčiai eksperimentinėje klasėje), tačiau reikėtų tobulinti santykius tarp mokytojų ir mokinių, gerinti mokinių vertinimo sistemą, sudaryti sąlygas mokiniui išgyventi mokymo(si) proceso džiugias akimirkas, suteikti pasisekimo džiaugsmą.
ENIn this article such problem is analysed: does the confluent education guarantee the environment, which stimulate critical thinking in the process of teaching at secondary schools. On this purpose the reasons of choosing confluent education are given. The analysis of the questionnaires and the data of the educational experiment are presented. [From the publication]