LTPusiau prezidentinis valdymas, kuomet vykdomosios galios proporcingai dalijamos tarp tiesiogiai terminuotam laikui renkamo prezidento ir vyriausybės kabineto bei jos vadovo, tampa vis populiaresne forma. Kai kurių autorių nuomone, toks dviejų institucijų kohabitavimas būtent ir yra silpnoji pusiau prezidentinio valdymo vieta. Straipsnyje siekiama ištirti ir įvertinti tas sąlygas, kurioms esant gali atsirasti toks kombinuotas valdymas. Rezultatams pasiekti yra naudojami apžvalginiai 1989 – 2008 metų laikotarpio duomenys, atskleidžiantys demokratinių valstybių patirtį formuojant vykdomąją valdžią ir organizuojant rinkimus. Tyrimai atskleidžia, jog sėkmingas kombinuotas valdymas paprastai yra efektyvesnis tokioje pusiau prezidentinio valdymo formoje, kurioje didesnę įtaką turi Vyriausybės vadovas. Tokia valdymo forma ir bendradarbiavimas labiau linkęs įsitvirtinti tarprinkiminiu laikotarpiu, kai nėra renkami nei parlamentų, nei kiti atstovai. Tuo tarpu kai kombinuotas valdymas nustatomas iš karto po prezidento tiesioginių rinkimų, tokia forma pasireiškia pakankamai silpnomis prezidentinėmis galiomis. Kitaip tariant, galima daryti apibendrinančią išvadą, jog sąlygos atsirasti kombinuotam valdymui geriausios yra ten, kur tokią formą lengviausia koordinuoti ir suvaldyti. Tai gali reikšti, jog pusiau prezidentiniam valdymui būdingo kombinuoto valdymo įgyvendinimas nėra toks sudėtingas reiškinys, kaip manyta iki šiol.
ENSemi-presidentialism - where the constitution provides for both a directly elected fixed-term president and a prime minister and cabinet collectively responsible to the legislature - is an increasingly common form of government. For many observers cohabitation is the Achilles heel of semi-presidentialism. This article aims to identify the conditions that are associated with the onset of cohabitation. We specify a number of hypotheses that predict the conditions under which cohabitation should occur. We then test our hypotheses on the basis of a new data set that records every case of cohabitation in all semi-presidential electoral democracies from 1989 to 2008 inclusive. We confirm that cohabitation is more likely to occur in countries with a premier-presidential form of semi-presidentialism and show that it is more likely to follow an election that occurs midway through a parliamentary or presidential term, and that when cohabitation follows a presidential election, it is likely to do so in a country where there is only a very weak president. Overall, we find that the conditions under which cohabitation is most likely to occur are also the ones where it is most easily managed. Thus, our findings imply that cohabitation is not likely to be as problematic as the existing literature would suggest.