LTStraipsnyje analizuojama viešųjų investicijų ir viešųjų finansų dinamika naujose Europos Sąjungos šalyse narėse, ir kaip jas paveikė ekonomikos laisvės ir korupcijos pokyčiai. Viešųjų investicijų analizės rezultatai rodo, kad ekonominės laisvės padidėjimas susijęs su padidėjusiomis viešosiomis investicijomis. Įrodymai, kad mažėja suvokiama korupcija, nėra tokie aiškūs, nes mažesnė korupcija yra susijusi tiek su viešųjų investicijų padidėjimu, tiek sumažėjimu. Papildomai buvo analizuotas priešingas priežastinis efektas – kad viešosios investicijos veikia korupciją. Rezultatai taip pat nėra įtikinami. Buvo nustatyta, kad padidėjusios viešosios investicijos dažnai yra susijusios su korupcijos padidėjimu arba sumažėjimu. Tačiau yra silpnų įrodymų, kad didesnės viešosios investicijos yra susijusios su padidėjusius korupcijos lygiu ir aukštesnis korupcijos lygis yra susijęs su padidėjusiomis viešosiomis investicijomis. Viešųjų finansų (deficito ir skolos) analizė rodo, kad pagerėjimas korupcijos aplinkoje daugiausia yra susijęs su deficito ir skolos sumažėjimu, tačiau keliose šalyse pastebėtas priešingas rezultatas. Ekonominės laisvės padidėjimas negali būti susietas su skolos padidėjimu jokioje šalyje; kai kuriais atvejais jis susijęs su skolos sumažėjimu. Tačiau su korupcija susijusių ir su ekonomine laisve susijusių rezultatų skirtumai, liečiantys skolą, gali būti dėl to, kad vyriausybinės institucijos tiriamosiose šalyse skiriasi savo požiūriu, kokie fiskaliniai punktai priskiriami skolai.
ENIn this paper, we analyse the dynamics of public investment and public finance in the new members of the European Union, and also how they were affected by changes in economic freedom and corruption. We find that improvements in economic freedom tend to be associated with increases in public investment, while reductions in corruption produce effects going in both directions. Similarly, we show that increases in public investment are often linked with decreases as well as increases in corruption. In terms of the public finances, we detect mostly improvements in debt when there is less economic regulation, while results for the deficit are less conclusive. On the other hand, improvements in the corruption environment are mostly associated with decreases in the deficit as well as debt. As a general rule that follows from our results, steps aimed at reducing corruption and the degree of economic regulation should lead towards improvements in the fiscal position of most of the new EU countries.