Vaikystės pedagogų nuostatos mokymo(si) bendradarbiaujant atžvilgiu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikystės pedagogų nuostatos mokymo(si) bendradarbiaujant atžvilgiu
Alternative Title:
Childhood pedagogues attitudes to teaching (learning) through cooperation
In the Journal:
Pedagogika. 2001, 50, p. 126-132
Keywords:
LT
Gargždai; Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Lietuva (Lithuania); Socialinis ugdymas / Social education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTBendravimo ir bendradarbiavimo ugdymas - vienas iš svarbiausių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo tikslų. Daugiausia dėmesio darželiuose skiriama vaikui, jo žaidimų pasauliui, jo prigimtį ir individualumą atitinkančiam ugdymui. Grupėje vaikas tampa mažos vienmečių bendruomenės nariu, pratinasi prasmingai būti greta, drauge matyti ne tik save, bet ir kitą, ką nors veikiantį kartu, besitariantį, bendradarbiaujantį. Socialiai kompetentingi maži vaikai užmezga tinkamus ryšius su suaugusiais ir bendraamžiais ir per tokius ryšius toliau tobulina savo socialinius gebėjimus. Tyrimų duomenys rodo, jo pagrindinė kompetencija, reikalinga sėkmingam ryšiui su bendraamžių grupe, yra prisiderinimas. Bendradarbiavimas mikrogrupėse - puiki priemonė kūrybiniams sprendimams, turimų žinių įtvirtinimui, kalbos gebėjimų lavėjimui. Siekdami tokių tikslų, vaikystės pedagogai keičia mokymo(si) bendradarbiaujant atžvilgiu nuostatas ir vis ryžtingiau taiko ugdymo technologiją, paremtą partnerystės principu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymasis grupėje; Integratyvumo principas; Socialinis mokymas; Organizuota pedagogo veikla; Interakcija; Activities in small groups; Cooperation; Social teaching; Interaction.

ENIntensifying children's socialization and personalization at pre-school age already it is essential to develop a new teaching (learning) method - activities in small groups, where the main competence, necessary for successful relationship with the group of contemporaries is adaptation. The aim of the article is to find out the pedagogues' of day nurseries attitude to non — traditional methods in social teaching (learning) and their practical application in day nursery children's group. The research, carried out in 4 day nurseries of Klaipėda and Gargždai (Klaipėda district), is presented, in which the motives why pedagogues choose alternative educational programs, their attitude to non-traditional and academical children's teaching (learning) in pre-school institutions is being analysed. While observing children's group activity the main factors, which predetermine children's defective interaction, have been pointed out. The research discloses that day nursery teachers unanimously approve of the opinion that intensive children's social education should be begun earlier, but the method of teaching (learning) through cooperation among pedagogues has not been popular so far because of their inertness, their steoretyped thinking, lack of practical skills and methods, unfavourable conditions for activity and because they are not sure of the future success of the activity. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Ikimokyklinio ugdymo pedagogų pedagoginio pašaukimo kitimas / Jolanta Gaučienė. Pedagogika. 2009, 95, p. 68-75.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30975
Updated:
2018-12-17 10:53:26
Metrics:
Views: 22    Downloads: 9
Export: