Nuotolinių studijų kokybės vertinimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Nuotolinių studijų kokybės vertinimas
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Nuotolinis mokymas ir mokymasis / Distance teaching and learning.
Summary / Abstract:

LTNuotolinis švietimas - švietimo sritis, apibūdinama kaip naujų pedagoginių sprendimų ir technologijų naudojimo sritis, kur bandomi įvairūs modeliai ir sistemos (Cibulskis G. et. al., 2007). Jų našumo ir veiksmingumo įvertinimas yra labai svarbus. Studijų kokybės vertinimas yra sudėtingas ir ilgalaikis procesas. Studijų kokybės vertinimas yra tarpdisciplininis, formuojami įvairūs kokybės vertinimo kriterijų modeliai, kokybė tiriama įvairiais aspektais. Dažniausiai studijų kokybę tiria ekspertai. Remiantis jų tyrimo rezultatais nustatoma tobulintina sritis. Šiame straipsnyje atlikto tyrimo pagrindu analizuojama nuotolinių studijų kokybės vertinimo kriterijų svarba studentų požiūriu. Kokybės vertinimo kriterijai buvo sukurti remiantis pedagoginiais, technologiniais ir organizaciniais nuotolinių studijų kokybės vertinimo aspektais. Apklausai atlikti buvo sukurtos anketos ir pasirinktas elektroninis anketavimo būdas. Apklausoje dalyvavo penkių universitetų nuotolinių studijų studentai. Tyrimo rezultatai parodė, kad, studentų nuomone, studijų kokybė labiausiai priklauso nuo kokybiškai pateiktos medžiagos ir gerai organizuoto mokymo proceso.Reikšminiai žodžiai: E-mokymasis; Nuotolinis švietimas; Nuotolinių studijų kokybes kriterijai; Nuotolinių studijų kokybės vertinimas; Nuotolinės studijos; Studijų kokybė; Distance Studies; Distance education; Distance studies quality criteria; E-Learning; Evaluation of distance studies quality; Quality of education.

ENEvaluation of quality of higher education studies is a complicated and time consuming process. Evaluation of studies quality is interdisciplinary, quality is analysed taking into account different aspects, and therefore different quality criteria evaluation models are used. Quality evaluation is mostly analysed by the experts, and the estimated areas to improve quality are usually based on the experts' evaluation results. The opinion of distance studies students has been analysed in this paper. The aim of this research is to analyse the importance of different distance studies quality criteria from the students' point of view. Students have evaluated the studies quality against pedagogical, organisational and technological aspects during the survey. The research results show that in the respondents' opinion studies quality mostly depends on quality learning material and well organised teaching process. [text from author]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30949
Updated:
2014-03-10 15:59:45
Metrics:
Views: 19
Export: