Sąsajų tarp 9 klasių mokinių psichinio atsparumo ir fizinio aktyvumo laisvalaikio metu ypatumai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sąsajų tarp 9 klasių mokinių psichinio atsparumo ir fizinio aktyvumo laisvalaikio metu ypatumai
Alternative Title:
Analysis of associations of 9th grade adolescent resilience with leisure-time physical activity
In the Journal:
Visuomenės sveikata [Public health]. 2011, Nr. 3 (54), p. 87-96
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Psichikos sveikata / Mental health; Sportas / Sport.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – nustatyti ryšio tarp psichinio atsparumo ir fizinio aktyvumo laisvalaikio metu ypatumus 9 klasės mokinių grupėje. Tyrimas vyko 2010 m. 16 Kauno miesto mokyklų. Buvo tiriami 9 klasių mokiniai. Statistinei analizei naudojami 464 tiriamųjų duomenys (merginų n=236, vaikinų n=228). Atliekant tyrimą, buvo taikyta Psichinio atsparumo skalė paaugliams ir Fizinio aktyvumo laisvalaikio metu klausimynas. Skirtingų grupių rodikliai palyginti taikant Mano ir Vitnio (Mann-Whitney) kriterijų, o koreliaciniai ryšiai nustatyti naudojant Spirmeno (Spearman’s) rho koreliacijos koeficientą. Reikšmingų skirtumų tarp 9 klasių merginų ir vaikinų psichinio atsparumo vidutinių įvertinimų nustatyta nebuvo, tačiau vaikinai pasižymėjo didesne asmenine kompetencija, o merginos geriau vertino savo socialinius resursus (p<0,0001). Tyrimas atskleidė, kad vaikinų vidutinis fizinis aktyvumas buvo didesnis, palyginti su merginomis (p<0,0001). Fizinis aktyvumas laisvalaikio metu buvo susijęs teigiamais labai silpnais ryšiais su psichiniu atsparumu 9 klasių mokinių grupėje (p<0,01). Ryšys tarp fizinio aktyvumo ir psichinio atsparumo pasireiškė vaikinų grupėje (p<0,05), o merginų grupėje nustatytas nebuvo. Abiejų lyčių grupėse atsiskleidė ryšys tarp dalyvavimo intensyvioje fizinėje veikloje ir psichinio atsparumo (p<0,01).Nustatyti skirtingi fizinio aktyvumo ir psichinį atsparumą lemiančių veiksnių ryšio ypatumai merginų ir vaikinų grupėse. Labiau fiziškai aktyvūs laisvalaikio metu 9 klasių mokiniai gali būti psichiškai atsparesni. Fiziškai aktyvesnių merginų grupėje buvo geresni asmeninės ir socialinės kompetencijos, o vaikinų grupėje – socialinės kompetencijos ir gebėjimo struktūruoti įvertinimai. 9 klasių mokiniai (merginos ir vaikinai), dažniau dalyvaujantys intensyvioje fizinio aktyvumo veikloje laisvalaikio metu, gali būti labiau psichiškai atsparūs. Kadangi visais atvejais nustatytas ryšys tarp psichinio atsparumo ir fizinio aktyvumo veiksnių buvo statistiškai patikimas, tačiau labai silpnas, reikalingi papildomi tyrimai šio ryšio ypatumams analizuoti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dalyvavimas skirtingo intensyvumo fizinėje veikloje; Fizinis aktyvumas laisvalaikio metu; Fizinis aktyvumas laisvalaikiu; Psichinis atsparumas; Psichinį atsparumą formuojantys veiksniai; Factors of resilience; Leisure-time and physical activity; Leisure-time physical activity; Participation in physical activity of different intensities; Participation in physical activity of different intensity; Resilience; Resilience factors.

ENThe study aims - to establish a link between resilience and leisure-time physical activity in 9 grade adolescents group. The study was conducted in 2010 in 16 schools of Kaunas. Students of 9 grades were investigated. For statistical analysis data of 464 students (females n=236, males n=228) were used. […] The survey showed that boys are more physical active in leisuretime compared with girls (p<0,0001). It was found that leisure-time physical activity have very weak positive relationship with the resilience in nine grade students group (p<0,01). Association between resilience and physical activity in nine grade adolescent boys group was established (p<0,05), but in the group of girls was not found. In both gender groups the relationship between participation in strenuous physical activity and resilience (p<0,01) was fixed. Different links between physical activity and factors of resilience were established in girls and boys groups. It was found that the ninth grade students, who are more physically active in leisure-time may be more resilient. More physically active adolescent girls have better factor of resilience - personal and social competence, and the boys, accordingly have better social competence and stronger structured style. Positive relationship between strenuous physical activity and resilience was established in male and female groups. Because in all the cases, associations between resilience and physical activity factors are statistically significant, but very weak, requires additional studies to analyze the characteristics of this relationship. [From the publication]

ISSN:
1392-2696
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30559
Updated:
2021-02-24 12:25:39
Metrics:
Views: 26    Downloads: 2
Export: