Per debesis ir sapnus nuo Redono iki Čiurlionio

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Per debesis ir sapnus nuo Redono iki Čiurlionio
Alternative Title:
Through skies and dreams: from Redon to Čiurlionis
In the Journal:
Acta Academiae Artium Vilnensis [AAAV]. 2010, t. 59, p. 25-37. Meno idėjų migracija XX a. pradžioje: M.K. Čiurlionio ir amžininkų kūryba
Keywords:
LT
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Odilonas Redonas; Simbolizmas / Symbolism; Tapyba / Painting.
Summary / Abstract:

LTPastaruoju laiku įsigalėjo tendencija M. K. Čiurlionio kūryboje matyti panašumo su visais modernistais. Iš tiesų Čiurlionis yra labai gyvybinga to pereinamojo laikotarpio simbolistinės ir modernistinės kultūros dalis. Su kitais Europos menininkais neturėjęs daug ryšių, jis buvo originalus meistras, bet kartu labai panašus į kitus savo laikotarpio dailininkus, ypač Rytų Europos. Vakarų Europa jam ir daugumai jo bendraamžių buvo svetima ir ne visada prieinama. Gal dėl to Vakarų Europai Čiurlionis ir jo amžininkai buvo visai negirdėti, ar neatrodė svarbūs? Dabar, po šimto metų, situacija pasikeitė. Atsiranda vis daugiau dailininkų, apie kuriuos anksčiau niekas negirdėjo arba nekreipė į juos dėmesio. Čiurlionio ir Odilono Redono kūrybos vertinimuose taip pat esama tokių tendencijų. Kaip tik todėl šiame straipsnyje siekiama pristatyti šių dviejų menininkų kūrybinių pasaulių paraleliškumą ir pasvarstyti, kokie veiksniai ir motyvai galėjo būti bendrasis prancūzo Redono ir lietuvio Čiurlionio kūrybos pamatas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Odilonas Redonas; Simbolizmas; Abstrakcija; Pastelė; Tapyba; Grafika; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Odilon Redon; Symbolism; Abstraction; Pastel; Painting; Graphics.

ENNone of the kindred spirits of M. K. Čiurlionis were so close to him as Odilon Redon. Their creation bears so many parallels that one feels bored to name all of them. For my research I have chosen the admiration that both artists shared for certain motifs: angels, clouds, exotics, pyramids, faces, forests and sails. Both of them sympathised with Edgar Allan Poe, Goya and Japanese painting. Even after attention has been drawn to only these particular parallels, the extraordinary kindred spirit that existed between these two artists (who actually never met) is evident to all. It would probably be hard to find another pair or group of artists whose works so closely parallel each other as they do in the example of M. K. Čiurlionis and O. Redon. Here I have to emphasise the fact that this connection is mostly made manifest in their ideas, philosophy and approach to life rather than through some incidental similarities in their paintings. Although O. Redon was not a musician, he tried to imitate music in the way symbolists did. He could be called a painter of symphonies only in a metaphorical way, whereas M. K. Čiurlionis was a real creator of visionary sonatas, preludes and fugues. M. K. Čiurlionis switched from music to painting - he was both artist and composer, sometimes writer as well, and it is quite hard to tell which branch of art had the strongest influence upon those other branches. [From the publication]

ISBN:
9786094470035
ISSN:
1392-0316
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30036
Updated:
2018-12-17 12:52:24
Metrics:
Views: 25    Downloads: 13
Export: