Turgaus kaita: nuo tradicinio iki e. turgaus

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Turgaus kaita: nuo tradicinio iki e. turgaus
Alternative Title:
Market change: from traditional to e-market
In the Journal:
Acta humanitarica universitatis Saulensis [Acta humanit. univ. Saulensis (Online)]. 2010, t. 10, p. 342-350
Keywords:
LT
Kultūrinis identitetas / Cultural identitity; Lietuvių literatūra / Lithuanian literature; Technologijos / Technologies.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas turgaus fenomenas kaip tradicijų puoselėjimo ir naujovių sklaidos kultūros reiškinys, paslankus transformuotis ir kurti naujas kokybes. Pastaroji – paslankumo, takumo – savybė yra susijusi su grėsme integruoti svetimas tradicijas atsisakant savųjų. Turgaus sąsajos su autentiškomis krašto tradicijomis iliustruojamos pasitelkus literatūros klasiką – Žemaitės, Vinco Krėvės kūrybą, taip pat šiuolaikinių rašytojų Juozo Apučio, Danieliaus Mušinsko, Lino V. Medelio, Juditos Vaičiūnaitės kūrinius. Turgaus transformacijoms atskleisti nurodomos prieigos internete. Straipsnyje daromos išvados, kad turgus yra etninio regiono, tautos ar krašto kultūrinio, ekonominio, kūrybinio, moralinio ir socialinio gyvenimo veidrodis, atspindintis urbanizacijos įtaką kaimo ir miesto gyventojų santykiams, drauge ir tradicinėms turgaus formoms bei funkcijoms. Modernėjant technologijoms ir kylant vis naujiems ekonominiams, socialiniams, ekologiniams iššūkiams, randasi vis daugiau tikslinių turgaus atmainų (blusų, bagažinių, vystyklų, knygų, ekologiniai, ūkininkų), orientuotų į tam tikrą vartotojų segmentą. Naujausia turgaus atmaina laikytini elektroniniai turgūs, kurie turgaus sąvoką pamažu įtvirtina kaip patikimos prekės ženklą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: E. technologijos; Identitetas; Kultūra; Literatūra; Tradicija; Turgus; Visuomenė; Culture; E-technologies; Identity; Lithuanian literature; Market; Society; Tradition.

ENThe phenomenon of the market as a cherisher of traditions and as a cultural phenomenon susceptible to novelties, which is nimble to transform and create new qualities, is analyzed in the article. It is stressed that the quality of that nimbleness is related to the threat of integrating alien and washing off own traditions. The connections between the market and authentic local traditions are illustrated with the help of literary classics: creations of Žemaitė and Vincas Krėvė, works of modern writers Juozas Aputis, Danielius Mušinskas, Linas V. Medelis, Judita Vaičiūnaitė, the Internet is used to reveal its transformations. The following conclusion is arrived at: the market is a mirror of the ethnic region, the nation's cultural, economic, creative, moral and social life which reflects the influence of urbanization on the relationship between the country and city people and also on traditions of the market forms and functions. As technologies are becoming more and more modern and new economic and social challenges arise, new purpose-built market kinds appear (flee, baggage, diaper, book, ecological, farmer markets) which are oriented towards specific customer segments. The most recent kinds of the market are electronic markets which slowly strengthen the concept of the market as a reliable trade mark. [From the publication]

ISSN:
1822-7309; 2424-3388
Related Publications:
Lietuvos turgaus viešuma ir funkcijos / Gintautas Mažeikis. Lietuvos etnologija. 2005, 4 (13), p. 49-66.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29130
Updated:
2018-12-17 12:51:14
Metrics:
Views: 36    Downloads: 14
Export: