Alfonso Nykos-Niliūno ir Henriko Nagio pasaulėvaizdžio kontūrai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Alfonso Nykos-Niliūno ir Henriko Nagio pasaulėvaizdžio kontūrai
Alternative Title:
Notes about the worldview of Alfonsas Nyka-Niliūnas and Henrikas Nagys
Keywords:
LT
Alfonsas Nyka-Niliūnas; Henrikas Nagys; Lietuvių literatūra / Lithuanian literature; Poezija / Poetry.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje lyginami Alfonso Nykos-Niliūno ir Henriko Nagio figūratyvinės poetikos skiriamieji bruožai, analizuojama bendroji žemininkų generacijos estetinė programa ir kreipiamas dėmesys į konkrečias izotopines aklo aiškiaregio, stebinčio ir stebimo gamtovaizdžio, laivo figūras. Šios figūros tampa intertekstais išeivijoje dominavusios generacijos poetų kūryboje, liudija vieningos stilistinės mokyklos formavimąsi (jos atstovai sekė Vakarų autoritetais, jiems bendra tragiška egzistencinė patirtis, paveldėtas iš neoromantikų „poetinės frazeologijos žodynas“). Stengiamasi aptarti atskirų izotopinių figūrų skirtingus kontekstus, kurie atskleidžia kiekvieno kūrėjo pasirinktos figūratyvinio tako raidos savitumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Alfonsas Nyka-Niliūnas; Egzistencializmas; Figūratyvumas; Figūratyvumas, savivoka, neoromantizmas, egzistencializmas, vizualinė poetika, dialogas ir polemika; Generacijos savivoka; Henrikas Nagys; Lietuvių poezija; Neoromantizmas; Vizualinė poetika; Alfonsas Nyka-Niliūnas; Existentialism; Figurativity; Figurativity, self-conciousness, Neoromanticism, existentialism, visual poetics, dialogue and polemics; Henrikas Nagys; Lithuanian Poetry; Neoromanticism; Self-consciousness of the Generation; Visual Poetics.

ENIn this article the distinctive features of Alfonsas Nyka-Niliūnas' and Henrikas Nagys' are compared: general aesthetic program of the postwar exile poets' group Žemininkai is analyzed considering particular isotopic figures, such as a blind visionary, an observing and observed landscape, a ship. These semantic figures are transformed into intertexts in the oeuvre of the Žemininkai generation; they are common to the stylistic group, whose features were the following of Western authoritative poets, sharing of the tragic existential experiences and the same "dictionary of poetic idioms" (heritage of the Neoromantic generation). Different contexts of the isotopic figures are discussed, and these contexts denote the originality of every poet's figurative path. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29107
Updated:
2019-02-15 10:28:17
Metrics:
Views: 20
Export: