Rollenspiel als Ausgangspunkt für interkulturelles Lernen im Fachbereich Berufsdeutsch

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Vokiečių kalba / German
Title:
Rollenspiel als Ausgangspunkt für interkulturelles Lernen im Fachbereich Berufsdeutsch
Alternative Title:
Rolių žaidimas profesinės vokiečių kalbos užsiėmimuose kaip tarpkultūrinio mokymosi išeities taškas
In the Journal:
Kalbų studijos [Studies About Languages], 2011, Nr. 18, p. 90-96
Summary / Abstract:

LTTransformuojantis visuomenei keičiasi ir policijos bei valstybės sienos apsaugos pareigūnų užduočių spektras. Todėl svarbiu studijų programų siekiniu tampa būsimų pareigūnų tarpkultūrinės kompetencijos ugdymas. Šiandieniniai pareigūnai tarsi „konfliktinių situacijų ekspertai“ turi sugebėti veikti daugiaprasmiškose situacijose, kurios pareikalauja aukštos asmeninės ir socialinės kompetencijos. Straipsnyje aptariama galimybė ugdyti būsimų policijos bei valstybinės sienos apsaugos pareigūnų tarpkultūrinę kompetenciją per profesinės užsienio kalbos pamokas pasitelkus rolių žaidimus. Pateikto profesinės vokiečių kalbos užsiėmimo analizė rodo, kad tarpkultūrinis mokymasis gali būti sudėtine profesinės užsienio kalbos užsiėmimo dalimi. Vienas iš galimų būdų tai pasiekti – rolių žaidimų panaudojimas, kuomet ugdomi vokiečių kalbos profesinės leksikos vartojimo gebėjimai bei socialinė (gebėjimas valdyti ir spręsti konfliktus, bendrauti ir t.t.) ir asmeninė (gebėjimas suvokti, matyti ir priimti skirtumus, empatija, jautrumas kultūriniams skirtumams, kitų tautų tolerancija, asmens nusiteikimas tarpkultūriniams kontaktams ir t.t.) kompetencijos.

ENTransformation of the society also changes the range of tasks for the police and state border guard officers. Therefore, an important objective of study programmes becomes the development of intercultural competence of future officers. Today’s officers as if being “experts in conflict situations” must be able to act in ambiguous situations requiring high personal and social competence. The article discusses the possibility to develop intercultural competence of future police and state border guard officers through professional foreign language lessons based on role-play. The analysis of a provided professional German language class shows that intercultural learning can be an integral part of a professional foreign language class. One of the possible ways to achieve this is the use of role-play which develops abilities to use professional lexicon of the German language as well as social (ability to manage and resolve conflicts, to communicate, etc.) and personal (ability to perceive, see and accept differences, empathy, sensitivity to cultural differences, tolerance for other nations, personal disposition for intercultural contacts, etc.) competences.

ISSN:
1648-2824; 2029-7203
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28860
Updated:
2025-02-28 13:40:27
Metrics:
Views: 13
Export: