Nekilnojamojo turto mokesčio, kaip vieno iš nacionalinio biudžeto pajamų šaltinio, probleminių aspektų analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Nekilnojamojo turto mokesčio, kaip vieno iš nacionalinio biudžeto pajamų šaltinio, probleminių aspektų analizė
Alternative Title:
Analysis of problematic aspects of the real estate tax as one of the national budget revenue source
In the Journal:
Ekonomikos ir vadybos aktualijos. 2010, 2010, p. 195-202
Keywords:
LT
Mokesčiai / Taxation; Valstybės finansai. Biudžetas / Public finance. Budget.
Summary / Abstract:

LTDabartiniu metu daug kalbama apie visuotinio nekilnojamojo turto mokesčio įvedimą. Labai svarbu išanalizuoti visus su nekilnojamojo turto mokesčiu susijusius privalumus bei probleminius aspektus, kad mokestis būtų efektyvus, teisingas ir paprastas administraciniu požiūriu. Straipsnio tikslas – identifikuoti nekilnojamojo turto mokesčio (NTM), kaip vieno iš mokestinių pajamų šaltinio, probleminius aspektus. Nekilnojamojo turto mokesčiu yra apmokestinamas visas juridinių asmenų turtas esantis LR teritorijoje, tuo tarpu fizinių asmenų turtas yra apmokestinamas tik tada, kai jis yra perduotas naudoti juridiniams asmenims arba naudojamas ekonominėje – individualioje veikloje. Nekilnojamojo turto mokesčio tarifus kiekviena atskirai nustato miestų savivaldybių tarybos atsižvelgdamos į susiklosčiusią ekonominę situaciją. NTM pajamos nacionalinio biudžeto mokestinėse pajamose sudaro 1,66 proc. arba 270,5 mln. Lt. Mokesčio pajamos turi nedidelę įtaką pajamų surinkime, todėl galime teigti, kad mokestis yra neefektyviai taikomas. NTM pajamų surinkimas buvo neįvykdytas tik 2003 m. ir 2004 m., nes pradėti formuoti nekilnojamojo turto mokesčio įvedimo planai 2006 metams. Nekilnojamojo turto mokesčio dalis 2004–2008 metų laikotarpiu mažėjo ir tesudarė 0,23 proc. bendrojo vidaus produkto. Dėl nekilnojamojo turto mokesčio taikymo efektyvumo bei visuotinio apmokestinimo yra labai įvairių ir skirtingų nuomonių. Vieni ekspertai išskiria daugiau privalumų, o kiti tik trūkumus.Reikšminiai žodžiai: Mokesčiai; Mokesčio tarifai; Nacionalinis biudžetas; Nekilnojamas turtas; Nekilnojamojo turto mokestis; National biudget; Real estate; Tax; Tax rates; The National Budget; The real estate tax.

ENCurrently, property tax is the subject of legal entities owned real estate and private individuals owned real property used for commercial activities. Real estate tax (RET) is payable not only for legal persons belonging to, but for all the commercial purpose of use of property, estimated at market value. In addition, estimated at the replacement, but the market value. Currently, a lot of talk about the general real estate taxes. Experts and politicians in the mouth is considered that the overall RET give more autonomy to local authorities would effectively regulate the real estate speculators, while real estate prices would adjust and be fair in terms of social equality. On the other hand, this tax will hurt those who bought homes with a market value rose and the tax payment to such persons would increase the tax burden. It is therefore very important to study all aspects of real estate tax related benefits and a problematic aspect of the tax is efficient, equitable and administratively simple. [text from author]

ISSN:
2029-1019
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27745
Updated:
2018-12-17 12:46:41
Metrics:
Views: 22    Downloads: 8
Export: