LTMonografijoje pateikiami svarbiausi žinomi Andriaus Ašmanto biografijos faktai, parodomas jo pasaulėžiūros klostymosi kelias, duodama kalbinio, literatūrinio, pedagoginio ir publicistinio palikimo apžvalga. Tarpukario Lietuvos kalbininkas, literatūrologas, pedagogas, publicistas Andrius Ašmantas (1906-1941) paliko gausų kūrybinį palikimą. Jis ir mūsų laikais įdomus kaip anos nepriklausomos Lietuvos kultūrinis paveldas, dalis jo turi ir tam tikrą išliekamąją vertę. Pirmoje monografijos dalyje aprašoma Andriaus Ašmanto biografija: mokymosi metai Endriejavo pradinėje mokykloje, Rietavo progimnazijoje ir Telšių gimnazijoje, studijos Lietuvos (Vytauto Didžiojo) universitete, mokytojo darbas įvairiose Kauno mokyklose, dėstymas Klaipėdos prekybos ir pedagoginiuose institutuose, Vytauto Didžiojo ir Vilniaus universitetuose. Kartu su biografijos faktais siekiama parodyti Andriaus Ašmanto pažiūrų formavimąsi, jo santykius su sutiktais žmonėmis ir visa artimiausia aplinka. Apskritai monografijoje stengiamasi duoti kiek įmanoma platesnį materialųjį ir dvasinį kontekstą, kuriame brendo aprašomoji karta ir kuriame teko darbuotis Andriaus Ašmanto kartos atstovams. Antroje dalyje pateikiama Andriaus Ašmanto darbų apžvalga. Bene plačiausiai rašoma apie kalbotyros darbus: jų autorius buvo diplomuotas kalbininkas. Čia nurodoma, kuriose kalbotyros srityse daugiausia dirbo jų autorius, mėginama nustatyti jo raštų vietą ir reikšmę lietuvių kalbotyros istorijoje.
ENThe most important known facts about Andrius Ašmantas biography are provided within the monograph, the manner of formation of his outlook to the world, also including the review of his language, literature, pedagogical and publicist heritage. Lithuanian linguist, literary scientist, teacher and publicist Andrius Ašmantas (1906–1941) left a numerous creative heritage, which is also interesting nowadays as cultural heritage of the older independent Lithuania, some of it has a certain lasting value. The first part of the monograph includes biography of Andrius Ašmantas: school years at Endrijavas Primary School, Rietavas Progymnasium and Telšiai Gymnasium, his studies at Lithuanian (Vytautas Magnus) University, his work as a teacher in different Kaunas’s schools, lecturing in Klaipėda’s trade and pedagogical institutes, also in the Vytautas Magnus University and in Vilnius University. Along biographical facts, the author tries to reveal the way Andrius Ašmantas formed his outlooks, what were his relationship to the people he met and his overall close environment. In general, the monograph seeks to provide as wide material and spiritual context as possible, in which the described generation matured and in which the representatives of the generation of Andrius Ašmantas worked. The second part includes the review of works of Andrius Ašmantas. One of the largest part describes his linguistics works: the author was a certified linguist. Here the fields of linguistics are indicated, which had most interest by the author, and is sought to establish the place of his writings and meaning thereof in the history of Lithuanian linguistics.