Air Baltic and SAS - a case study in the European airline industry

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Air Baltic and SAS - a case study in the European airline industry
In the Journal:
Baltic journal of management. 2006, Vol. 1, No. 2, p. 227-244
Keywords:
LT
Estija (Estonia); Lietuva (Lithuania); Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Konkurencija / Competition; Latvija (Latvia).
Summary / Abstract:

LTPigios oro linijos padarė perversmą Europos aviacijos rinkoje ir stulbinamai pakeitė oro linijų verslą. Įžengusi į daugumą Centrinės Europos šalių, ši banga pasiekė ir Lietuvą. Šio straipsnio tikslas yra atskleisti, kaip Skandinavų vežėjas įėjo į rinką pasinaudodamas dukterinėmis oro linijomis, kurių veikloje jungiami pigių ir tradicinių vežėjų veiklos bruožai. Straipsnio pradžioje pateikiama trumpa skirtingų oro linijų veiklos filosofija. Toliau pateikiama Šiaurės šalių oro linijų rinkos apžvalga. Daugiausia dėmesio skiriama Air Baltic veiklos strategijai ir jos ryšiui su Scandinavian Airlines plėtros politika. Straipsnyje pateikiama nepriklausoma, struktūrinė Air Baltic strategijos analizė. Pasinaudojant teorija buvo siekiama nustatyti, kiek oro linijas paveikė „pigi banga“ šioje aviacijos šakoje ir jos pasekmės. Hibridinis Air Baltic pobūdis atspindi Centrinės Europos/Baltijos šalių verslo aplinką. Tyrimą dalinai ribojo informacija, paskelbta pačių oro linijų. Kadangi tarptautiniuose aviacijos žurnaluose apie šią kompaniją dar nerašoma, pagrindinis informacijos šaltinis buvo laikraščiai ir populiarūs žurnalai. Norint užpildyti šią spragą, buvo paimti du pusiau struktūrizuoti interviu su Air Baltic vadovaujančiais darbuotojais. Straipsnis yra naudingas informacijos šaltinis mokslininkams ir vadovams, dirbantiems oro linijų pramonėje arba/ir Baltijos jūros regione. Straipsnis yra viena iš pirmų išsamių publikacijų apie Air Baltic ir Baltijos aviacijos rinką anglų kalba.Reikšminiai žodžiai: Baltijos valstybės; Baltijos šalys (Baltic states); Konkurencinė strategija; Lyginamoji strategija; Marketingo požiūris; Oro linijos; Oro linijų bendrovės; Skverbimosi į rinką būdas; Airlines; Baltic States; Comparative strategy; Competitive strategy; Market entry.

ENCheap air lines made a revolution in European aviation market and shockingly changed the business of air lines. This wave also reached Lithuania after it entered many countries of Central Europe. The purpose of this article is to reveal how Scandinavian carrier entered the market using daughter air lines, which combine cheap and traditional carrier activity features. At the beginning the article presents a short activity philosophy of different air lines. Then the article presents an overview of air line market of Nordic countries. The most of attention is paid to the strategy of Air Baltic and its relation with the development policy of Scandinavian Airlines. The article presents an independent, structural analysis of Air Baltic strategy. Using the theory the article seeks to define, how much the air lines were affected by the “cheap wave” in this aviation area and its outcome. Hybrid Air Baltic nature reflects the business environment of Central Europe/Baltic states. The research was partly limited by the information published by the air lines itself. Since international aviation magazines do not write about this company, the main information source was newspapers and popular magazines. In order to fill in the gap, the research used two semi-structured interviews with Air Baltic workers. The article is useful information source for scientists and leaders working in the industry of air lines and/or in the region of Baltic sea. The article is one of the first comprehensive publications about Air Baltic and Baltic aviation market in English.

ISSN:
1746-5265
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27234
Updated:
2020-07-23 20:34:45
Metrics:
Views: 21
Export: