Using cooperative learning to develop language competence and social skills

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Using cooperative learning to develop language competence and social skills
Alternative Title:
Kooperuotas mokymasis ugdant kalbinę kompetenciją ir socialinius įgūdžius
In the Journal:
Kalbų studijos [Studies About Languages]. 2006, Nr. 8, p. 77-83
Keywords:
LT
Kompetencijos / Competencies; Socialinis ugdymas / Social education; Užsienio kalbų mokymas / Foreign language teaching.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama kooperuoto mokymosi reikšmė, ugdant užsienio kalbos kompetenciją bei socialinius įgūdžius (sprendimo priėmimo, problemų ir konfliktų sprendimo, gebėjimo dirbti komandoje ir savarankiškai, vadovavimo, organizavimo, gebėjimo būti įdėmiam klausytojui) ir asmenybės savybes (entuziazmą, pasitikėjimą savimi, savigarbą, ambicingumą, atsakomybę, kūrybiškumą), būtinus siekiant profesinės karjeros. Tyrimo tikslas – įrodyti, kad kūrybiškai taikant įvairias kooperuoto mokymo struktūras per užsienio kalbos pratybas galima pasiekti ne tik akademinių, bet ir edukacinių tikslų. Tyrimo uždaviniai: apžvelgti kooperuoto mokymosi teorinius pagrindus, nustatyti efektyviausias kooperuoto mokymosi struktūras, kurių sistemingas taikymas įgalina įgyti kalbinės kompetencijos bei socialinių įgūdžių. Straipsnyje naudojami mokslinės literatūros analizės, stebėjimo ir apklausos metodai. Tyrimo rezultatai leidžia daryti prielaidą, kad kooperuotas mokymasis yra veiksminga priemonė siekiant užsibrėžtų akademinių ir edukacinių tikslų, jeigu atliekant skirtas užduotis grupės narius sieja abipusė priklausomybė bei pasitikėjimas vienas kitu. Todėl tikslinga nekeisti grupės narių sudėties ilgesnį laiką, o, studentų pageidavimu, ir visą semestrą. Ypač didelę reikšmę įgyja tinkamai organizuota vertinimo sistema. Kaip parodė eksperimentas, geriausių rezultatų pasiekiama, kuomet yra vertinamas kiekvieno grupės nario individualus indėlis į visos grupės sėkmę. Vienas iš kooperuoto mokymosi privalumų – sąlygų probleminiam mokymuisi sudarymas, o tai neabejotinai liudija jo pranašumą palyginti su tradiciniu mokymu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalba; Kompetencijos; Kooperuotas mokymasis; Socialiniai įgūdžiai; Užsienio kalbos kompetencijos; Competences; Competences of foreign language; Cooperative learning; Language; Social skills.

ENPresent findings prove the effectiveness of CL in producing greater gains in academic and social outcomes. The positive effects of the cooperative learning paradigm are impressive. But despite its widespread recognition and appreciation, CL remains an instructional strategy seldom used in a systematic manner by practitioners in most schools and universities. The following fact encouraged the authors of this study to examine educational opportunities of CL while teaching foreign languages. The research methodology has been based on humanistic philosophy and cognitive theory related to a constructivism principal which recognizes education as an active process. The study presents both theoretical and practical considerations of CL strategies. The focus is on essential components of CL activities as well as on factors determining the effectiveness of various CL structures. The article analyses the most effective CL techniques being applied in the foreign language classroom disclosing their content and effect on social skills development and foreign language proficiency. A small empirical experiment carried out at the Lithuanian University of Agriculture while teaching master students proves CL advantages over traditional education. The article offers the following conclusions: CL is a way of helping students be more successful in university. But CL does more than that; it is also a way to help students prepare for careers and lives in the real world. Even in todays competitive climate, it is hard to imagine something that does not require cooperation, collegiality, and teamwork. [From the publication]

ISSN:
1648-2824; 2029-7203
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26913
Updated:
2018-12-17 11:54:29
Metrics:
Views: 12
Export: