Ekonomijos masto poveikio įmonės konkurenciniams pranašumams modelis : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ekonomijos masto poveikio įmonės konkurenciniams pranašumams modelis: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2006.
Pages:
167, [27] p
Notes:
Disertacija rengta 2002-2006 metais Vytauto Didžiojo universitete. Dr. disert. (social. m.) - Vytauto Didžiojo universitetas, 2006. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Model of economy scale impact on the enterprise competitive advantages Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2006 33 p
Summary / Abstract:

LTVadybos teorijoje ir praktikoje daugiausiai nagrinėjamas konkurencijos mechanizmas, kuris suprantamas kaip rinkos sistema. Įmonė, pateikusi pagamintą produktą į rinką, šių rezultatų, ypač trumpajame laikotarpyje, pakeisti nebegali. Pokyčiai gamyboje, atsižvelgiant į rinkos sąlygas, galimi tik sekančiuose įmonės veiklos etapuose ir su esamomis konkurencingumo pasekmėmis įmonei tenka susitaikyti kaip su patirtimi. Disertacijoje keliama hipotezė, kad yra galimybė valdyti konkurencinių pranašumų veiksnius dar prieš pagamintam produktui tapus preke, t.y., betarpiškai gamyboje. Toks konkurencinių pranašumų veiksnių valdymas įmonėje suprantamas kaip gamybos kaštų mažinimas, taikant atitinkamas ekonomijos masto veiksnių strategijas. Vadybiniu požiūriu tokių strategijų tikslas – nustatyti taip vadinamas įmonės konkurencinių pranašumų veiksnių pasireiškimo „siauras vietas“, kas leistų įvertinti įmonės konkurencinių pranašumų veiksnių prioritetus bei pasireiškimo silpnąsias puses ir atitinkamuose įmonės hierarchinio valdymo lygiuose būtų galima šias problemas išspręsti dar iki produktui patenkant į rinką. Disertacijoje suformuluota nauja kategorija įmonės ekonomijos mastas ir ekonomijos masto rūšių integruota samprata, patikslintos išorės ir vidaus ekonomijos masto sampratos. Parengtos įmonės ekonomijos masto rūšių konkurencinių pranašumų veiksnių valdymo poveikio įmonės konkurenciniams pranašumams strategijos, ir sukurtas naujas įmonės ekonomijos masto poveikio įmonės konkurenciniams pranašumams modelis.

ENIn the theory of management mostly competition mechanism is considered as market system. The enterprise which has presented the produced product to the market cannot change these results especially in the short period. Changes in the production taking into account the market conditions are possible only in the next stages of enterprise activity and the enterprise has to reconcile with present competitiveness consequences as with an experience. In the dissertation there is a hypothesis that there is an opportunity to manage factors of competitive advantages before the produced product becomes an article, i.e. directly during the production. Such management of factors of competitive advantages at an enterprise is understood as the reduction of production costs applying corresponding strategies of economy scale. In management respect the aim of such strategies is to establish the so-called „narrow spaces“ of manifestation of competitive advantages factors that would enable to evaluate the priorities of enterprise competitive advantages factors and manifestation weak sides and in corresponding enterprise hierarchic management levels it would be possible to solve these problems before the product appears in the market. That would enable to strengthen the enterprise competitive advantages and receive higher economic results. A new category enterprise economy scale has been formulated and economies sorts have been defined. The conceptions of external and internal economy scale have been specified. Strategies of economies of scale of competitive advantages factors impact on enterprise competitive advantages have been defined anew and new model of economy scale impact on the enterprise competitive advantages has been formed.

Related Publications:
Lietuvos gyvybės draudimo rinkos koncentracijos ir konkurencijos kiekybinis įvertinimas / Jonas Čepinskis, Kristina Gancevskaitė. Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai. 2008, t. 2, Nr. 1, p. 99-112.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26071
Updated:
2022-02-07 20:08:48
Metrics:
Views: 18
Export: