Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo teisinis reguliavimas Lietuvoje : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo teisinis reguliavimas Lietuvoje: disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2010.
Pages:
445 p
Notes:
Disertacija buvo rengiama 2005-2009 metais Vilniaus universiteto Teisės fakultete. Dr. disert. (social. m.) – Vilniaus universitetas, 2010. Bibliografija.
Keywords:
LT
Teismai. Teismų praktika / Courts. Case-law.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Legal regulation of funding of political parties and political campaigns in Lithuania Vilnius : [Vilnius University], 2010 49 p
Summary / Abstract:

LTDaktaro disertacijoje nagrinėjamas politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo institutas bei – jo kontekste – kai kurie politinės reklamos sklaidos klausimai. Tyrimas, naudojant tradicinius jurisprudencijos metodus bei fragmentiškai remiantis ir kitose mokslo šakose operuojamais metodais, atliekamas Lietuvos viešosios teisės ir iš dalies tarpdisciplininiame kontekste, kai kuriuos aspektus aptariant ir užsienio valstybių (tarptautinio teisinio reguliavimo) bei jų teismų praktikos kontekste. Šiame darbe analizuojami ne tik „grynai“ teisiniai politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo, inter alia politinės reklamos sklaidos, aspektai, bet ir aptariama, kodėl politinėms partijoms apskritai yra reikalingi finansiniai resursai ir kokia buvo šio poreikio istorinė dinamika, iš kokių šaltinių ir kokiais būdais gali būti finansuojamos politinės partijos ir kokius politinių partijų finansavimo režimus, atsižvelgdama į tai, gali nustatyti valstybė, kokią įtaką politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo apimčiai bei struktūrai turi politinių partijų organizaciniai pasikeitimai, technologinė pažanga bei rinkos ekonomikos dėsnių ekspansija į politinę rinką. Darbo pabaigoje pateikiamos apibendrinančios išvados, liudijančios, kad Lietuvos įstatymų leidėjo nustatytas politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo (jo kontekste – politinės reklamos sklaidos) teisinis reguliavimas kai kuriais aspektais yra akivaizdžiai neišbaigtas, prieštaringas ar netgi perteklinis. Visumoje jis galėtų ir toliau funkcionuoti toks, koks yra šiuo metu, tačiau, atsižvelgus į jo laikymosi, interpretavimo ir taikymo metu kylančius neaiškumus, taip pat į kai kurių užsienio valstybių patyrimą šioje srityje, jis vertintinas kaip iš dalies nepakankamas ir keistinas. Visuminis keitimas nėra būtinas.

ENThe institute of funding of political parties and political campaigns, as well as in its context – the certain questions of the dissemination of political advertising, are examined in this doctoral dissertation. Employing traditional methods of jurisprudence and fragmentary some non-legal scientific methods the research is being conducted in the context of the Lithuanian public law and partially in the interdisciplinary context. Some aspects are analysed in regard to foreign countries (international legal regulation) and their judicial practice. It should be noted that this doctoral thesis deals not only with “purely” legal aspects of funding of political parties and political campaigns but also covers such relevant questions as the reasons why in general the financial sources are needed for political parties, the historical dynamics of this need, the possible sources and modes for income of political parties. Moreover, with regard to the mentioned, the doctoral thesis examines the regimes of funding of political parties that can be established by the state and the impact that organisational changes within political parties, technological progress and economic laws expansion into political market have on the volume and structure of funding of political parties and political campaigns.The doctoral dissertation is finalized with resumptive conclusions, which evidence that Lithuanian legislation concerning the funding of political parties and political campaigns (in its context – the dissemination of politic advertising) is obviously in some aspects not comprehensive, contradictory or even excessive. Even though it could function unaltered (the way it is), considering the emergence of ambiguity in the course of its observance, interpretation and application, as well as the experience of certain foreign countries in this sphere, the regulation is assessed as partially insufficient and therefore subject to amendments. The revision of entire legal regulation is not required, it suffices to make partial changes related to the most problematic aspects.

Subject:
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25847
Updated:
2022-02-07 20:08:39
Metrics:
Views: 20
Export: