LTGlobali logistika pasitelkdama globalius transporto vartus ir koridorius sujungia plačiai pasiskleidusius gamintojus ir klientus. Globali logistika pradeda bendravimą su kitomis užsienio šalimis ir plačiau skleidžia prekybos galimybes. Tarptautinė komercija konsoliduoja kooperaciją ir partnerystę tarp pasaulio šalių ir ši veikla skatina globalią ekonomiką augti labai greitai. Straipsnio tikslas yra išryškinti globalių logistikos tendencijų poveikį trečios šalies logistikai Lietuvos rinkoje. Trečios šalies logistikos apimtys auga visame pasaulyje ir vis daugiau kompanijų renkasi pavesti savo logistines operacijas trečios šalies logistikos (3ŠL) paslaugų teikėjams. Autorių nuomone, 3ŠL rinka Lietuvoje vis dar yra pradinėje stadijoje ir labai fragmentuota. Tačiau atliktas Lietuvos logistikos paslaugų teikėjų tyrimas atskleidė, kad yra didelis rinkos augimo potencialas. Vis daugiau Lietuvos kompanijų suvokia 3ŠL ir rangos naudą. Lietuvos vyriausybė su Europos Sąjungos parama jau ėmėsi tam tikrų iniciatyvų, kurios turėtų pritraukti į šį sektorių daugiau privačių investicijų. Lietuva turėtų apsispręsti, kokios investicijos į infrastruktūrą padės augti 3ŠL sektoriui, nes tai ne tik prisidės prie bendrojo vidaus produkto augimo, bet taip pat sukurs darbo vietas. Galiausiai galima teigti, kad globalios logistikos tendencijos paveikė Lietuvos 3ŠL paslaugos teikėjus teigiamai: atsivėrė nauji užsienio transporto maršrutai, 3ŠL paslaugos tapo operatyvesnės ir kokybiškesnės, daug daugiau kompanijų pasirenka 3ŠL paslaugas dėl mažesnių kaštų, aukštesnės kokybės ir patikimumo.
ENTrue globalization involves much more than simply importing or exporting products and materials. Globalization requires a highly coordinated flow of goods, information, and cash within and across national boundaries. Every globally recognized company has inherently different supply chain and third party logistics (3PL) management. What may work for a company that trades with domestic partners and warehouses doesn’t automatically work for companies trading worldwide. The main problem of the article is how global logistics trends affect third-party logistics systems in Lithuania. Third party logistics as an object of scientific research is thoroughly analyzed in this paper. Impacts of global logistics on domestic 3PL, the advantages and disadvantages in Lithuanian market, its basic trends and prospects are also a subject to research. The article also analyses the challenges that Lithuanian suppliers face in the process of world trade globalization.