Validation and recognition of non-formal learning results in higher education for promotion of the lifelong learning paradigm

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Validation and recognition of non-formal learning results in higher education for promotion of the lifelong learning paradigm
In the Journal:
Pedagogija: teorija un prakse. 2006, IV, p. 282-289
Keywords:
LT
Alytus; Italija (Italy); Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Panevėžys; Telšiai; Lietuva (Lithuania); Kompetencijos / Competencies; Mokykla / School; Suaugusiųjų mokymas / Adult education.
Summary / Abstract:

LTPastaraisiais metais pasirodė keletas strateginių dokumentų (Lisabonos konvencija (1997), Europos užimtumo strategija (1997), Bolonijos deklaracija (1999), Mokymosi visą gyvenimą memorandumas (2001), Kopenhagos deklaracija (2002)), kuriuose pabrėžiama būtinybė sukurti sistemas, patvirtinančias ir pripažįstančias neformalųjį ir neoficialųjį mokymąsi Europos Sąjungos valstybėse. Straipsnyje analizuojami Europos šalyse vykstantys neformalaus ir neoficialaus mokymosi patvirtinimo ir pripažinimo pokyčiai. Švietimo sistemoje teorinės ir mokslinės žinios paprastai vertinamos labiau, nei profesinis išsilavinimas, praktiniai įgūdžiai, žinios ir kompetencijos, tačiau pripažįstant ir patvirtinant neformalaus ir neoficialaus mokymosi metu įgytas kompetencijas reikalingas naujas požiūris. Nepanaudojant ne švietimo institucijose įgytų žinių ir įgūdžių, kyla kliūtys žiniomis grindžiamos visuomenės kūrimui, mokymosi visą gyvenimą strategijos realizavimui. Siekiant atskleisti, kaip suaugę supranta mokymąsi ir patyriminio mokymosi pripažinimo poreikį, keturiuose Lietuvos miestuose (Alytuje, Kaune, Telšiuose ir Panevėžyje) atliktas žvalgomojo pobūdžio kokybinis tyrimas. Tyrimas atliktas vykdant Socrates/Grundtvig projektą REACTION. Nustatyta, kad suaugusiems būdingas tradicinis požiūris į mokymąsi: mokymasis daugiausiai suvokiamas kaip formalus išsilavinimas, nors jų patyriminio mokymosi pripažinimas galėtų būti gera priežastimi pradėti mokytis. Atlikta analizė leidžia teigti, kad patyriminio mokymosi rezultatų pripažinimas ir patvirtinimas išlieka iššūkiu daugelio šalių švietimo sistemoms.Reikšminiai žodžiai: Empirinios ir tęstinis mokymasis; Formalusis ir nefolmalusis mokymasis; Kompetencijos; Neformalus ir informalus mokymasis; Patyriminis ir mokymasis visą gyvenimą; Pažinimas; Pripažinimas; Validumas; Vertinimas; Įgūdžiai; Competences; Experiential and lifelong learning; Non-formal and informal learning; Recognition; Skills; Validation.

ENIn the recent years a number of strategic documents (Lisbon Convention (1997), European Strategy for Employment (1997); Bologna Declaration (1999), also A Memorandum on Lifelong Learning (2001), and Copenhagen Declaration (2002)) were adopted, in which an emphasis on the necessity to establish systems for validating and recognition of non-formal and informal learning in the states of the European Union is evident. The aim of this article is to analyse the changes occurring in the European countries in the areas of validation and recognition of non-formal and informal learning. The object is the process of validation and recognition of non-formal and informal learning. In the development of this paper, methods of comparative literature and document analysis, also, quantitative empirical research are employed. The paper presents a comparative analysis of literature and documents (Lithuania, Italy and the EU), which were developed under the framework of Socrates/Grundtvig international project "Recognition and accreditation of experiential learning - a way for better accessibility of adult education" (223855-CP-1-2005-1-LT-GRUNDTVIG-G1J, and it presents data from interviews of adults learners. The pilot study that was done in Lithuania clearly shows, that adults have quite a traditional approach to learning - they perceive it mainly as formal education, however recognition of their experiential learning might be a good reason for them to start learning. Results of empirical research are symptomatic and further research in the field is planned in order to disclose approaches of learners, and, therefore, future market in the sphere in a greater detail [...]. [From the publication]

ISSN:
1407-9143
Related Publications:
Neformaliojo ir savaiminio mokymosi identifikavimo, vertinimo, pripažinimo tendencijos Europoje ir Lietuvoje / Margarita Teresevičienė, Nijolė Burkšaitienė, Genutė Gedvilienė, Eglė Kaminskienė, Lina Kaminskienė, Vaiva Zuzevičiūtė, Irena Žemaitaitytė. Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos. 2003, Nr. 6, p. 76-93.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24399
Updated:
2020-07-24 12:27:01
Metrics:
Views: 18
Export: