Teachability of critical thinking skills through reading at secondary school

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Teachability of critical thinking skills through reading at secondary school
Alternative Title:
Kritinio mąstymo įgūdžių ugdymas skaitant vidurinėje mokykloje
In the Book:
Kalba ir kultūra: nauji iššūkiai Europos mokytojui / sudarė Loreta Chodzkienė. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2009. P. 179-191
Keywords:
LT
Anglų kalba / English language; Kalbų (užsienio) mokymas / Language (foreign) teaching; Pagrindinis ugdymas / Basic Secondary Education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTXXI amžiuje iškyla poreikis išugdyti asmenybes, galinčias priimti šiuolaikinio sparčiai besivystančio pasaulio iššūkius ir paruošti jas tolimesniam gyvenimui. Kritinio mąstymo ugdymas yra viena svarbiausių temų Lietuvos švietimo dokumentuose, tačiau kritinio mąstymo ugdymo tradicijos dar nėra. Patyrinėjus mokslinę literatūrą Lietuvoje, daugiausiai galima rasti užsienio autorių teorijų atspindžių, patvirtinančių, kad Lietuvoje vieningo modelio kritinio mąstymo ugdymui dar nėra. Todėl kyla klausimas, ar galima išmokyti mokinius kritiškai mąstyti ir ar yra prielaidos kritinio mąstymo ugdymui Lietuvoje? Siekiant atsakyti į šį klausimą bei patikrinti kritinio mąstymo įgūdžių išmokymo galimybę buvo atliktas pedagoginis tyrimas. Kritinio mąstymo įgūdžius buvo nuspręsta tirti anglų kalbos pamokų metu, apsiribojant kritinio mąstymo įgūdžių ugdymu skaitant. Pedagoginis tyrimas, kuriame dalyvavo vienuoliktų klasių moksleiviai, patvirtino hipotezę, kad kritinio mąstymo įgūdžiai gali būti išgdomi pritaikius tinkamus tekstus bei mokymo būdus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Anglų kalba; Kritinio mąstymo įgūdžiai; Kritinio mąstymo įgūdžių ugdymas; Kritinis mąstymas; Vidurinis ugdymas; Critical thinking; Critical thinking skills; Development of critical thinking skills; Secondary education, English language.

ENThe concept of teaching critical thinking is rather new to the practice of educational institutions in Lithuania: the pedagogy of critical thinking has no traditions established. The article addresses the issue concerned with the importance of developing critical thinking skills at a secondary school. The results of the pedagogical survey prove that critical thinking skills are teachable skills and can be successfully built by selecting appropriate texts and employing proper critical reading strategies. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24312
Updated:
2013-04-28 20:29:35
Metrics:
Views: 15
Export: