LTStraipsnyje aptariama gestų ir motorikos treniravimo reikšmė fonetikos pamokose. Pabrėžiama, kad visos vartojamos kalbos priemonės sąmoningai arba nesąmoningai skirtos komunikacijai. Taip pat socialiai determinuoti yra ir kalbinės komunikacijos metu vartojami gestai, nes gestikuliacija leidžia perteikti tikslesnį pranešimo turinį. Pabrėžiama, kad profesionalaus kalbėtojo požymis – gestų ir motorikos tinkamas naudojimas, o šis sugebėjimas yra įgyjamas treniruojantis. Autorius kritikuoja tradicinius pasyvaus fonetikos mokymo metodus, kai vien klausomasi ir stengiamasi atkartoti tai, kas išgirsta, kaip neefektyvius. Siūloma į mokymosi procesą įtraukti gestų ir ženklų sistemą. Šis siūlymas paremiamas kalbėjimo fiziologijos ir kalbos centrų funkcinių mechanizmų analizės rezultatais. Autorius pateikia vokiečių kalbos kaip užsienio kalbos fonetikos mokymo patirtį, įtraukiant gestus ir motoriką. Pateikiami konkretūs mokymo pavyzdžiai, pabrėžiant, kad ypač efektyvus yra darbas konkrečiose komunikacijos situacijose. Akcentuojama vizualinės kontrolės svarba tokiam mokymuisi, taip pat besimokančiojo savikontrolės vaidmuo. Pažymima, kad minėtos mokymo metodikos efektyvios ne tik mokantis užsienio kalbų, bet ir mokantis gimtosios, ypač lavinant aktorių kalbinius gebėjimus, nes į mokymo procesą įtraukus motorines funkcijas, tobulinama artikuliacija ir kvėpavimas. Pabrėžiama, kad gestais ir motorika paremtas mokymasis yra ir patrauklus bei malonus, o tai taip pat yra mokymosi efektyvumą didinantis faktorius.
ENThe article discusses the significance of gesture and motoric training at lessons of phonetics. The author emphasises that all the used language means are consciously or subconsciously intended for communication. Gestures used during verbal communication are also socially determined, since gesticulation enables to more accurately convey the content of communication. It is also emphasised in the article that a professional speaker is characterised by proper use of gestures and motoric – the ability acquired through training. The author criticises traditional methods of teaching phonetics, when students only listen and try to repeat what they have heard. The author believes this method is inefficient. He offers to include the system of gestures and signs into the training process. This offer is based on the results of the analysis of the physiology of speaking and functional mechanisms of language centres. The author presents the German phonetics teaching experience including gestures and motoric. Specific example of teaching are presented by emphasising that work with specific communication situations is most efficient. The importance of visual control for such a teaching process as well as the role of self-control of the learner is emphasised. The author notes that the mentioned teaching methodologies are efficient not only for foreign language learning, but also for native language learning, especially when developing speech abilities, since, after motoric functions are included into the learning process, the articulation and breathing are improved. It is emphasised in the article that the training based on gestures and motoric is attractive and pleasant, which is also a factor increasing the efficiency of learning.