Ikimokyklinių įstaigų vadovų vaidmuo rengiant vaikų ugdymo programas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinių įstaigų vadovų vaidmuo rengiant vaikų ugdymo programas
Alternative Title:
Roles of preschool institution's head organizing the programmes of children's education
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atskleidžiamas ikimokyklinių įstaigų vadovų vaidmuo rengiant vaikų ugdymo programas. Vadovų vaidmuo ugdymo programos kūrimo ir jos įgyvendinimo proceso metu atskleidžiamas analizuojant kiekybinius ir kokybinius tyrimo duomenis. Pristatomi išryškėję įstaigos vadovų vadybiniai gebėjimai: organizuoti, planuoti, administruoti, telkti komandą. Tyrimo rezultatai grindžiami ikimokyklinių įstaigų vadovų ir pedagogų anketine apklausa. Atskleista, kad naujų ikimokyklinių įstaigų vaikų ugdymo programų rengimo procesuose apie pusė direktorių ir jų pavaduotojų ugdymo reikalams išryškėjo kaip pasyvūs dalyviai. Daugiau nei trečdalis jų teigia, jog prisiėmė stebėtojo, dar mažiau jų – pedagogų kūrybinio darbo skatintojo vaidmenis. Tik apie šeštadalis vadovų aktyviai ėmėsi vadovauti vykstantiems procesams, atsiskleidė kaip pedagogų patarėjai. Beje, kai kurių pedagogų teigimu, vadovai jokio vaidmens neprisiėmė, tačiau nė vienas vadovas nepripažino, kad buvo abejingi programų rašymo procesams. Tyrimas atskleidė, kad daugiau nei pusė įstaigų vadovų naujų ugdymo programų įgyvendinimo sėkmės siekė nuolat prižiūrėdami vyksmą bei prisiimdami tobulintojo vaidmenį. Apie pusė jų teigė, jog stebėjo ugdymo procesą, nuolat kalbėjosi apie įgytą patirtį, diskutavo su pedagogais apie kylančias problemas ir laimėjimus. Gerokai mažesnis skaičius vadovų taikė tokias formas kaip refleksiją raštu, ugdomosios veiklos planavimo tikrinimą, pokalbius apie ugdymo kokybę. Kiti vaidmenys, pavyzdžiui, prižiūrėtojo, vertintojo, konsultanto, patarėjo, vadovų veikloje nedominavo.

ENThe role of heads of pre-school educational institutions in designing curricula for children is revealed in the article. The role of heads in the process of design and delivery of a curriculum is revealed through the analysis of quantitative and qualitative research data. The detected managerial abilities of heads: to organise, plan, administer and unite a team, are presented. The research results are based on the questionnaire survey of heads and teachers at pre-school educational institutions. It was established that around a half of school principals and their deputies for education turned out to be passive participants in the processes of the design of new child curricula for pre-school educational institutions. Over one third of them stated that they undertook a role of an observer, even more of them a role of a promoter of teachers’ creative work. Merely one sixth of heads actively headed the ongoing processes, revealed themselves as teachers’ advisers. According to some teachers, heads undertook no role at all, however, no head confessed that they were indifferent to the processes of curricula design. The research revealed that more than a half of heads sought for the success in the delivery of new curricula by constantly reviewing the process and undertaking the role of an improver. Around 50 per cent of them stated that they observed the educational process, talked about the experience acquired on a regular basis, had discussions with teachers about issues and achievements. A much lower number of heads used such forms as reflection in writing, the check of educational activity planning, conversations about quality of education. Other roles, for example, a supervisor, evaluator, consultant, adviser, were not predominant in the activities of heads.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23638
Updated:
2016-07-20 21:28:58
Metrics:
Views: 48
Export: