Evaluation of use of business simulation games for the development of entrepreneurial competency

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Evaluation of use of business simulation games for the development of entrepreneurial competency
Alternative Title:
Imitacinių verslo žaidimų taikymo verslumo kompetencijos vystymui vertinimas
In the Journal:
Socialiniai tyrimai [Social Research]. 2009, Nr. 3 (17), p. 96-109
Keywords:
LT
Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Šiauliai. Šiaulių kraštas (Šiauliai region); Lietuva (Lithuania); Darbuotojai / Workers; Laisvalaikis / Leisure; Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTDabar, ieškant inovatyvių darbuotojų mokymo metodų bei didėjant verslo modeliavimo žinių ir įgūdžių paklausai, aktualiu mokslinių diskusijų objektu tampa imitaciniai verslo žaidimai ir jų taikymas darbuotojų mokymuisi, akcentuojant verslumo kompetenciją, kaip vieną asmens bendrųjų kompetencijų. Vienas verslumo kompetencijos vystymo būdų yra darbuotojų mokymas taikant imitacinius verslo žaidimus. Manoma, kad darbuotojams, dalyvaujantiems imitaciniame verslo žaidime, sudaromos sąlygos įgyti naujų žinių, pasidalyti patirtimi, atskleisti savo asmenines savybes, formuoti naujus ir vystyti turimus gebėjimus. Nepaisant didėjančio susidomėjimo imitacinių verslo žaidimų taikymu darbuotojų mokymosi procese ir jų vertinimu, konkretaus tyrimo, kurio tikslas būtų įvertinti imitacinių verslo žaidimų taikymą darbuotojų verslumo kompetencijos vystymui, nerasta. Siame straipsnyje, remiantis užsienio ir Lietuvos mokslininkų patirtimi, analizuojama verslumo kompetencija ir jos vertinimas, imitacinio verslo žaidimo samprata, pateikiami atlikto imitacinių verslo žaidimų taikymo verslumo kompetencijos vystymui vertinamojo tyrimo rezultatai. Tyrimo objektas - imitacinių verslo žaidimų taikymo vertinimas. Tyrimo tikslas - atlikti imitacinių verslo žaidimų taikymo vertinimą naudojant verslumo kompetencijos indeksą. Tyrimo tikslui pasiekti suformuluoti tokie tyrimo uždaviniai: remiantis užsienio ir Lietuvos mokslininkų patirtimi, apibrėžti verslumo kompetenciją ir jos vertinimą teoriniu aspektu; atlikti imitacinių verslo žaidimų taikymo verslumo kompetencijos vystymui vertinamąjį tyrimą naudojant verslumo kompetencijos indeksą. Siekiant atlikti imitacinių verslo žaidimų taikymo verslumo kompetencijos vystymui vertinamąjį tyrimą naudojant verslumo kompetencijos indeksą, 2007 m. rugsėjo mėn. - 2008 m. kovo mėn. atliktas empirinis tyrimas.Tyrimo instrumentas - anoniminė anketa. Anketinė apklausa buvo vykdoma dviem etapais: prieš imitacinį verslo žaidimą buvo siekiama nustatyti verslumo kompetencijos poreikį, po imitacinio verslo žaidimo buvo siekiama išsiaiškinti, ar imitacinio verslo žaidimo metu yra atskleidžiamos profesinėje veikloje reikiamos darbuotojo asmeninės savybės, įgyjami reikiami įgūdžiai, ekonomikos, finansų ir vadybos žinios. Daroma prielaida, kad imitacinių verslo žaidimų metu vystomą darbuotojų verslumo kompetenciją galima vertinti naudojant verslumo kompetencijos indeksą VKI, kuris sudaromas laikantis nuostatos, kad asmens verslumo kompetenciją sudaro trys lygiavertės, viena su kita susijusios sudedamosios dalys: asmeninės savybės, socialiniai gebėjimai bei ekonomikos, finansų ir vadybos sričių žinios ir gebėjimai. Tyrimo metu apklausti 237 respondentai, dirbantys įvairaus dydžio ir tipo organizacijose, dalyvavę viename arba keliuose imitaciniuose verslo žaidimuose. Tyrimo geografija apėmė Klaipėdos, Kauno, Vilniaus ir Šiaulių apskritis. Analizuojant ir interpretuojant empirinio tyrimo duomenis, buvo nustatyta, kad taikant imitacinius verslo žaidimus, kaip darbuotojų mokymosi priemonę, galima vystyti darbuotojų verslumo kompetenciją. Atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad naudojant visus tyrimo metu taikomus imitacinius verslo žaidimus, darbuotojai gali atskleisti tas asmenines savybes, kurių jiems reikia jų tiesioginiame darbe, ir tas, kurių, jų nuomone, reikia mažiau. Darbuotojų socialinių gebėjimų poreikis nėra visiškai arba yra mažiau patenkinamas. Darbuotojai gali įgyti profesinėje veikloje reikiamų ekonomikos, finansų bei vadybos žinių ir gebėjimų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Verslo imitaciniai žaidimai; Verslumo kompetencija; Verslumo kompetencijos indeksas; Darbuotojų mokymas; Business simulation games; Entrepreneurial competency; Entrepreneurship competency ratio; Employee learning.

ENBased on the experience of foreign and Lithuanian scientists, this paper reveals the concept of entrepreneurship and different methods for its evaluation, and analyzes the concept of Business Simulation Game. The paper also presents findings ofthe evaluative research of using business simulation games for the development of entrepreneurial competency. Employee training by using business simulation games represents one of the alternative ways for development of their entrepreneurial competency. Employee involvement into business simulation games is assumed to allow them to acquire new knowledge, share experiences, reveal personal characteristics, form new and develop already available skills. [From the publication]

ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Related Publications:
  • Darbas ir mokymasis : darbo pasaulio ir švietimo sąveikos pobūdžio kaita / Asta Pundzienė, Vincentas Dienys. Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos. 2003, Nr. 6, p. 38-51.
  • Verslas kaip žaidimas : tarp kompetencijos ir kūrybiškumo / Valdas Pruskus. Filosofija. Sociologija. 2007, t. 18, Nr. 3, p. 55-63.
  • Verslumas : ugdymo programos ir jų efektyvumo raiška / Gražina Strazdienė, Algirdas Garalis. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai. 2006, Nr. 38, p. 153-168.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23453
Updated:
2018-12-17 12:35:27
Metrics:
Views: 11
Export: