Klasikinės mokytojo sampratos raidos atspindys Magdalenos Karčiauskienės darbuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Klasikinės mokytojo sampratos raidos atspindys Magdalenos Karčiauskienės darbuose
Alternative Title:
Development of the classical conception of teacher reflected in the works by Magdalena Karčiauskienė
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2009, t. 23, p. 129-139
Keywords:
LT
19 amžius; Pedagogai / Pedagogues; Švietimas. Švietimo politika / Education. Education policy.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama parodyti, kaip profesorės Magdalenos Karčiauskienės darbuose atsiskleidžia klasikinės mokytojo sampratos raida Lietuvoje. Apžvelgiamas šios sampratos formavimosi problemiškumas ir ištakos XIX a. antrojoje pusėje, analizuojamas klasikinis jos pobūdis XX a. pirmojoje pusėje, pabrėžiamas šios sampratos aktualumas. XX a. pirmojoje pusėje profesinė mokytojo pareiga suprasta kaip pilietinė priedermė, visuomeninis užsakymas, kuris šiuo atveju buvo labai aiškus – atkurti tautinę mokyklą. Ieškant atsakymo į klausimą, koks mokytojas galėjo, turėjo atlikti šias priedermes, gelbsti prof. M. Karčiauskienės mokslinių straipsnių analizė, profesionalios įžvalgos ir nuorodos į studijuotiną literatūrą. Analizuoti šaltiniai išryškina brandžios kultūros, vientisos dvasios ir dorovės, pilietinės sąmonės, inteligencijos, aukšto pedagoginio pasirengimo mokytojo sampratą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojas; Klasikinė mokytojo samprata; Švietimo raida; Teacher; Classical conception of a teacher; Development of education.

ENT he article aims to show how the works by professor Magdalena Karčiauskienė reveal the development of classical conception of a teacher in Lithuania. The origins of this conception and the problems that occurred during its formation in the second half of the 19th century are discussed, the classical nature of this conception in the first half of the 20th century is analysed and the relevance of it is emphasised. In the first half of the 20th century the professional duty of a teacher was perceived as a civic obligation or public order which was particularly obvious: to restore the national school. The answer to the question what kind of teacher was capable of and had to fulfil these obligations is found through the analysis of the research papers by prof. M. Karčiauskienė and in her professional insights and references to the studied literature sources. The analysed studies highlight the conception of a teacher who demonstrates mature culture, civic awareness, integrity between spirit and moral, who is of high intelligence and has undergone high quality professional training. [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22947
Updated:
2018-12-17 12:33:22
Metrics:
Views: 15
Export: