N ligoninės organizacijos kultūros vertinimas : slaugytojų požiūrio aspektas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
N ligoninės organizacijos kultūros vertinimas: slaugytojų požiūrio aspektas
Alternative Title:
N hospital organization culture evaluation: nurses' viewpoint
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2009, Nr. 14, p. 575-581
Keywords:
LT
Kokybė / Quality; Sveikatos priežiūra / Health care.
Summary / Abstract:

LTOrganizacinės kultūros valdymas vis dažniau nagrinėjamas kaip neatsiejama sveikatos sistemos reformos dalis. Anot kai kurių tyrimų, kultūra turėtų būti svarbus faktorius, susijęs su įvairių organizacijų efektyvumu įvairiuose sektoriuose, apimančiuose ir sveikatos priežiūrą. Pvz., sveikatos priežiūros organizacijos, skiriančios atitinkamą dėmesį narių priėmimui į grupę, komandiniam darbui ir koordinavimui, plačiau diegia kokybės gerinimą praktikoje. Ir priešingai, organizacinės kultūros, pabrėžiančios formalias struktūras, reguliavimus ir "ataskaitinius" santykius pasirodo esančios negatyviai susijusios su kokybės gerinimo veikla (Scott ir kt., 2003). Straipsnio tikslas. Atskleisti N ligoninės kultūros raiškos aspektus slaugytojų požiūriu. Tyrimo objektas. N ligoninės kultūra. Tyrimo metodai. Tyrimo instrumentarijus remiasi Denison (2000) parengta metodologija. Organizacijos kultūros modelio pagrindą sudaro keturi kultūros bruožai: įsitraukimas, nuoseklumas, adaptyvumas ir misija. Išplatinta 150 anketų, atsako dažnis 97,3%. Statistinės analizės metodai: Duomenų analizei panaudota statistinio duomenų analizės paketo SPSS 13,0 versija. Nustatyti skirtumams tarp kelių skirtingų grupių buvo taikomas Kruskal-Wallis testas. Hipotezės apie dviejų požymių nepriklausomumą buvo tikrinamos naudojant chi kvadrato (χ²) kriterijų. Kintamųjų reikšmėms palyginti buvo naudojami procentinių dažnių 95 % pasikliautinieji intervalai. Rodiklių skirtumai laikyti statistiškai reikšmingais, kai p<0,05. Įvairiems vertinimams palyginti buvo skaičiuojami empiriniai vidurkiai ir standartiniai nuokrypiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Organizacijos kultūra; Sveikatos priežiūra; Kokybė; Organizational culture; Healthcare; Quality.

ENAim of the study is to reveal the nurses' responses on N hospital organization culture. The research object is N hospital's culture. Methods: Research instrumentations are based on Denison (2000) methodology. The Model of organization culture consists of four culture elements: involvement, consistency, adaptability and mission. 150 questionnaires were distributed and the received response rate was 97.3%. The statistical data analysis program SPSS 13.0 version was used for data analysis. Kruskal-Wallis test was employed for defining the differences between respondents' different groups. Hypothesis about independence of two features was checked by using chi quadrate (X) canon. The percentage frequency of 95% reliance intervals was used for comparing the variables. The index differences were treated as statistically significant, when p<0.05. The empirical averages and conventional declination were calculated for comparing different rating. Results: N hospital has an average involvement degree (mean - 2.93), average worded consistency (mean - 2.78), adaptability (mean - 2.77), mission sense (mean - 2.77). Nurses with working experience till 1 year, similarly to the nurses with work experience of 20 and more years, had more worded opinion about organization culture. The nurses with working experience of 2-5 years as well as the nurses with experience of 16-20 years organization tend to devalue the organizational culture. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22286
Updated:
2020-10-23 20:17:29
Metrics:
Views: 24    Downloads: 7
Export: