Metodologiniai skaitymo kultūros tyrimų aspektai: pedagoginė paradigma Lietuvos bibliotekininkystėje po 1918 m. : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Metodologiniai skaitymo kultūros tyrimų aspektai: pedagoginė paradigma Lietuvos bibliotekininkystėje po 1918 m: disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2009.
Pages:
200 p
Notes:
Disertacija rengta 2005-2009 metais Vilniaus universitete. Dr. disertacija (humanitariniai m.) Vilniaus universitetas, 2009. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Methodological aspects of research in culture of reading: pedagogical paradigm in the Lithuanian library science since 1918 Vilnius : [Vilnius University], 2009 24 p
Summary / Abstract:

LTobjektas yra skaitymo kultūros ugdymo metodologinės, teorinės, metodinės ir praktinės apraiškos Lietuvos bibliotekininkystėje po 1918 m. Disertacinio tyrimo tikslas – ištirti skaitymo kultūros ugdymo klausimus bendrojoje pedagoginėje lietuviškosios bibliotekininkystės paradigmoje ir išsiaiškinti teorines bei praktines Lietuvos bibliotekininkystės galimybes ugdyti skaitymo kultūrą tarp bibliotekos vartotojų. Disertacijos mokslinė programa yra įgyvendinta trijose dalyse. Pirmojoje nustatomas skaitymo kultūros santykis su lektologija, bibliotekine ir skaitymo pedagogika, išskiriama skaitymo kultūros kaip struktūrinės dalies pozicija (bibliotekinėje) lektologijoje ir bibliotekinėje pedagogikoje. Siūlomos skaitymo kultūros ugdymo klausimams aktualios edukologinės koncepcijos, integruojančios bibliotekininkystės mokslo žinias apie skaitytojų ugdymo procesą. Antroji disertacijos dalis skirta skaitymo kultūros ugdymo metodologijos, teorijos ir metodikos Lietuvos bibliotekininkystėje analizei, aptariant skaitymo kultūros ugdymo minties raidą po 1918 m. Trečiojoje disertacijos dalyje pateikiami duomenys apie praktinio tyrimo, skirto darbo teorinių uždavinių papildymui ir hipotezės testavimui, metodologinį pagrindimą, vykdymo eigą ir rezultatus. Šios dalies tikslas - parodyti praktinės skaitymo kultūros ugdymo raiškos tendencijas Lietuvos bibliotekininkystės teorinės ir metodinės raidos kontekste.

ENThe subject of the paper involves methodological, theoretical, methodical, and practical manifestations of the development of reading culture in Lithuanian librarianship after 1918. The objective of the paper is to investigate the development of reading cultural in common pedagogical paradigm Lithuanian librarianship, and find out theoretical and practical possibilities of Lithuanian librarianship to develop the reading culture among library users. The scientific program of the paper is implemented in three parts. The first sets the relationship of reading cultural with lectology, and librarian and reading pedagogy, and defines the position of reading culture, as a structural part, in librarian lectology and pedagogy. The author suggested educological conceptions relevant to the development of the reading cultural integrating academic knowledge librarianship about the education of readers. The second part of the paper concentrates on methodology, theory, and methodic of analysis of the development of reading culture in Lithuanian librarianship, discussing ideas on the development of reading culture after 1918. The third part delivers the information about methodological substantiation, the course of research, and the results of practical study used for supplementing theoretical tasks and hypotheses testing. The objective of this part is to show tendencies of manifestations of developing practical reading culture in context of theoretical and methodological development of Lithuanian librarianship.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21042
Updated:
2022-01-15 11:02:09
Metrics:
Views: 24    Downloads: 3
Export: