LTIdealas – tai tobulas pavyzdys, aukščiausias tikslas, siektina norma. Gyvenimo idealas apima savo paties idealą – kuo ir kokiu žmogus trokšta tapti, ir pasaulio idealas – kokio pasaulio, kokių žmonių, kokių santykių saistomas jis norėtų gyventi. Straipsnyje siekta išaiškinti, į kokias vertybes, idealus orientuojasi Lietuvos akademinis jaunimas. Pagal tyrimų anketą buvo apklausta 562 VU, VPU, KTU, VDU, LŽŪU, KU ir LKA studentai. Greta anketinės apklausos buvo renkama informacija pokalbio būdu. Be to, panaudota studentų kontrolinių ir kursinių darbų bei referatų medžiaga. Straipsnyje nagrinėjama akademinio jaunimo kai kurios vertybinės nuostatos. Remiantis Lietuvos aukštosiose mokyklose atliktų sociologinių tyrimų medžiaga, atskleidžiami studentų siekiai ir idealai, požiūris į inteligentui būtinas asmens savybes, laisvalaikio pomėgiai. Vertybinės orientacijos – dorovinių, socialinių, politinių, estetinių nuostatų sistema – turi svarbią reikšmę kiekvieno žmogaus gyvenime, nes lemia esmines žmogaus elgesio kryptis, poelgius. Nuo jaunimo pastangų, siekių ir idealų, požiūrio į visuomeninio gyvenimo reiškinius priklausys mūsų valstybės gyvenimas netolimoje ateityje. Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų vertybinių orientacijų tyrimai parodė, kad, studentų nuomone, šiuolaikiniam Lietuvos jaunimui svarbiausia yra turto, pinigų, kitų materialinių vertybių siekimas. Studentai mano, kad jų kartos jaunimui nedaug ką reiškia Tėvynės meilė, patriotizmas, pagarba vyresniems, tradicijoms. Patiems studentams svarbiausios vertybės yra darni šeima, meilė, gera sveikata.
ENThe author of the article analyses moral values of present-day academic youth. Students’ aspirations and ideals, their attitudes towards character qualities typical of educated people, the ways of spending free time were disclosed on the basis of sociological research conducted at Lithuania’s universities. The research showed that present-day Lithuanian youth gives priorities to money and other material things. They do not care much about love for motherland, patriotism, respect for traditions and people of the older generation. An educated person, according to students’ opinion, must possess the following qualities: good education, intelligence, politeness, tolerance, wisdom and spirituality. Most of the students view leisure time as a value, emphasising that a personality’s development is closely connected with how meaningfully he/she spends his/her leisure time. As the research shows, students spend most of their time socialising with their contemporaries. Also, they go in for sports, watch TV, read periodicals, listen to music. However, they do not participate actively in public life.