Competence structure of sustainable development project stakeholders’ in the changing project management paradigm

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Competence structure of sustainable development project stakeholders’ in the changing project management paradigm
Alternative Title:
Darnaus vystymosi projektų dalyvių kompetencijos struktūra kintančioje projektų valdymo paradigmoje
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2007, Nr. 4 (58), p. 37-49
Keywords:
LT
Ekonominė politika. Globalizacija. Integracija / Economic policy. Globalisation. Integration; Kompetencijos / Competencies; Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTVykstanti nuolatinė visuomenės kaita skatina ieškoti lankstesnių valdymo technologijų ir modelių. Darnaus vystymosi (DV) kontekste projektų valdymas įgauna naujas specifines charakteristikas, sąlygojančias paradigminę kaitą. Straipsnio tikslas yra nustatyti, kokios pagrindinės kintančios projektų valdymo (PV) paradigmos charakteristikos, kas yra DV projektų dalyviai, kokius vaidmenis jie atlieka ir kaip šie vaidmenys kinta savikūros procese. Kadangi darnaus vystymosi projektai kaip kaitos proceso „pagreitintojai“ įtraukia įvairius dalyvius individo, organizacijos ir sistemų lygmenyse, tai sąlygoja ypatingą adaptyvumo ir lankstumo poreikį, kuriame projektų dalyvių vaidmenys ir kompetencijos tampa esminiu proceso veiksniu. Identifikuojant darnaus vystymosi projektų dalyvių kompetencijos struktūrą, tradicinės PV charakteristikos tampa kompetencijos „stuburu“. PV procesų pažinimas ir įvaldymas leidžia DV projekto dalyviams orientuotis ir efektyviai veikti specifinėje projekto organizacijoje. Konstruodamos DV projektų dalyvių kompetencijos struktūrą, straipsnio autorės išskyrė tris pagrindines kompetencijos sritis: vertybių ir nuostatų; žinių ir veiklos bei šias sritis sugretino su DV projektų dalyvių kintančiu vaidmenų turiniu. Tokiu būdu buvo sudarytas bendrasis DV projektų dalyvių kompetencijos struktūros lygių aprašas, susidedantis iš pagrindinio, pažengusio ir profesionalaus lygių. Apibendrinant teigiama, kad DV projektų dalyvių kompetencija tiesiogiai įtakoja dalyvių vaidmenų turinį, jų mobilumą bei sąlygoja PV paradigminę kaitą.Reikšminiai žodžiai: Darnus vystymasis; Kompetencijos struktūra; Projektų dalyvių vaidmenys; Projektų valdymas; Competence structure; Project management; Stakeholders roles; Sustainable development.

ENThe focus of the knowledge society on sustainable development (further in the article - SD) calls for changes in all its components from individual to system level. Educational and managerial fields are not an exception, especially in a field of project management (further in the article - PM) and learning, competence development (further in the article - CD), which are the main instruments for implementing the current changes. Projects become pilot SD implementation spaces with specific characteristics features, embodying traditional PM characteristics (time, recourses limitations, ex and post-ante planning, etc.) and specific characteristics closely related to learning and CD processes (transdisciplinarity, networking, intercultural context, empowerment culture etc.). Changing project stakeholders' roles and competence structure (further in article - CS) becomes main indicators for emerging changes in PM toward empowering projects culture based on a 'self-design' approach (SDPM). For understanding and a systematic analysis of these processes, it is necessary to answer several questions: how traditional PM differs from SDPM? What are the specific characteristics of SD projects and their acting stakeholders? What are the roles and competence structure of SD projects stakeholders? The first part of this article analyses the changing PM paradigm; the second part reveals the change in SD project stakeholders' roles; in the third part of this article the stakeholders' competence structure is designed and discussed. [From the publication]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Kompetenciją plėtojančių studijų programų lygio nustatymo metodologija / Daiva Lepaitė ; Kauno technologijos universitetas. Kaunas : Technologija, 2003. 193 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20094
Updated:
2018-12-17 12:06:54
Metrics:
Views: 34    Downloads: 4
Export: