Kūrybingumo ugdymo menu aspektai. Garsas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kūrybingumo ugdymo menu aspektai. Garsas
Alternative Title:
Education of creativity by the sounds of music
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2005, 42, p. 194-201
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity; Meninis ugdymas / Art education.
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje aptariama muzikos meno komunikacija. Muzikinė komunikacija remiasi tam tikru partnerių pasitikėjimu, savotiška visuomenine sutartimi, kai garsai ir ritmai sukuria konkrečioje aplinkoje pažįstamas asociacijas. Muzikos menas, kaip tobulos išraiškos juslumo terpėje siekianti dvasia, – kultūros dalis, sukuriama tik žmogaus ir funkcionuoja kaip jo veiklos rezultatas. Garsinis menas visada interpretuojamas. Todėl ir visos kalbos apie muziką yra tik interpretacinio lygmens, kuris priklauso nuo konkrečios epochos, jos kultūros tendencijų, subkultūrų, recipiento intelekto, atlikėjo ir klausytojo emocinio pasaulio, meninės patirties ir kt. Garsas, muzikos meno materija, leidžia tą patį natomis užrašytą tekstą skaityti daug kartų, šio proceso nevadinant kopija. Taip yra todėl, kad kiekvienas atlikėjas suteikia natoms vis kitokiomis charakteristikomis įvardijamą garso gyvybę. Nata įkūnijama garse. Ne kiekvienas žmogus spėja sąmoningai ją fiksuoti. Tik muzikos meno kūniškumą tiriančiose laboratorijose garsą galima pamatyti kompiuterių monitoriuose. Garso charakteristikoms didelę reikšmę turi ne tik atlikėjo estetinė nuostata, bet ir instrumentas, kuriuo kūrinys atliekamas. Kompozitoriai nuo seno ieškojo galimybių garsu išreikšti metafizinį muzikos turinį. Šiame straipsnyje siekiama atidžiau pažvelgti, kokią įtaką garsas kaip mąstymo išraiška darė kalbai. Analizuojami lietuvių poetų kūrybos fragmentai leidžia įvertinti žmogaus domėjimąsi garsu ir muzikos sukeltą emocinę pagavą.Reikšminiai žodžiai: Garsas, kūrybingumas, ugdymas, muzikos menas; Menas, kūrybingumas, muzika, fantazija, garsas; Art, music; Musical sound, creativity, edukation, musical art.

ENIn this article the questions how and how much a musical sound can influence the education of personal creativity are considered. A musical sound is treated as a major constructive element of musical art, one of the most mysterious spheres of informative energy. Also, the author questions some postmodern attitudes to society, culture and man. She hopes that these, in a sense anti-human, attitudes will not prevail long; for the tendency to reconsider the principles of traditional approaches to society, culture and man is manifest nowadays. [text from author]

ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Muzikos specifikos samprata lietuvių muzikos kontekste / Judita Žukienė. Lietuvos muzikologija. 2004, 5, p. 110-119.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19805
Updated:
2020-07-28 20:26:22
Metrics:
Views: 21    Downloads: 8
Export: