Įmonės veiklos internacionalizacija kintančioje verslo aplinkoje (Lietuvos tekstilės ir aprangos sektoriaus pavyzdžiu) : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Įmonės veiklos internacionalizacija kintančioje verslo aplinkoje (Lietuvos tekstilės ir aprangos sektoriaus pavyzdžiu): disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2009.
Pages:
293 p
Notes:
Disertacija rengta 2002-2009 metais Vilniaus universitete. Dr. disert. (social. m.) - Vilniaus universitetas, 2009. Bibliografija.
Keywords:
LT
Tarptautinė prekyba / International trade.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Company internationalization in a volatile business environment (a case of the Lithuanian textile and apparel industry) Vilnius : [Vilnius University], 2009 61 p
Summary / Abstract:

LTGlobalizacija praplėtė ir pakeitė aplinką, atvėrė įmonėms daugiau galimybių plėtoti veiklą tarptautiniu lygiu. Tuo pačiu atsirado daug painiavos, įvairių grėsmių ir stipri priklausomybė nuo pasaulio rinkų. Vieną pokytį verslo aplinkoje gali keisti kitas, todėl niekas negali iš anksto pasakyti, kokia tarptautinės plėtros strategija yra pati tinkamiausia. Verslininkai turi gebėti ne tik vykdyti tam tikras įmonės tarptautinės plėtros funkcijas, bet ir nustatyti jų atitiktį susijusiems aplinkos veiksniams. Darbo tikslas . išanalizavus internacionalizacijos teorijas ir verslo aplinkos analizės priemones sukurti integruotą įmonės veiklos internacionalizacijos modelį ir nustatyti įmonės savybes, būtinas aktyviam įsitraukimui į tarptautinę veiklą kintančioje verslo aplinkoje. Tekstilės ir aprangos sektoriaus įmones ypač smarkiai veikia tarptautinės verslo aplinkos pokyčiai, todėl tyrimo objektu buvo pasirinktos šio Lietuvos sektoriaus įmonės. Disertacijos empirinis tyrimas susidėjo iš dviejų dalių. Buvo atlikta tekstilės ir aprangos sektoriaus pasaulinių, regioninių ir šalies tendencijų analizė ir Lietuvos šio sektoriaus įmonių vadovų anketinė apklausa. Buvo nustatyta, kad tekstilės ir aprangos sektoriuje veikiančių įmonių veiklos internacionalizacijos strategijos kinta keičiantis tarptautinės prekybos reguliavimo priemonėms, paklausai, vartotojų preferencijoms, visuomenės socialiniam sąmoningumui ir kitiems veiksniams. O aplinkos stebėjimas ir ryšiai su verslo partneriais . tai savybės, kurias turi tobulinti įmonės, norinčios sėkmingai plėtoti veiklą kintančioje verslo aplinkoje. Disertacija baigiama rekomendacijomis vyriausybinėms institucijoms, tyrėjams ir verslininkams.

ENGlobalization extended and changed the environment and provided companies more possibilities to develop activities on the international level. On the other hand it brought a good deal of confusion, threats and strong dependency on the global markets. In the business environment one change follows the other therefore no one can foresee the most suitable international development strategy. Businessmen must be able to perform international development functions and conform to the related environment factors. The study is aimed on, upon analysis of internationalization theories and business environment analysis tools, development of an integrated model for internationalization of company activities and identification of the traits of a company, necessary for active involvement into international activities in the changing business environment. Companies of the textile and garment sector are especially influenced by changes in the international business environment therefore companies of this sector of Lithuania were chosen as the object for study. The empirical study consists of two parts. The analysis of global, regional and country trends of the textile and garment sector and a questionnaire survey of heads of companies of the sector of Lithuania was performed. It was established that the activity internationalization strategies of the companies, acting in the textile and garment sector change with changes of international trade regulation tools, demand, consumer preferences, social consciousness and other factors and monitoring of the environment and relations with business partners are the features, which must be developed by the companies, wishing for successful development of activities in the changing business environment. The thesis is ended with recommendations to governmental institutions, researchers and businessmen.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19502
Updated:
2022-02-07 20:08:40
Metrics:
Views: 37    Downloads: 1
Export: