Diffusion of the internet in rural communities : methodological dimensions and empirical insights

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Diffusion of the internet in rural communities: methodological dimensions and empirical insights
Alternative Title:
Interneto sklaida kaimo bendruomenėse: metodologinės dimensijos ir empirinės įžvalgos
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2008, Nr. 1 (59), p. 93-100
Keywords:
LT
Inovacijos / Innovations; Internetas / Internet; Kaimas. Kaimai / Villages. Country; Kaimo bendruomenės / Rural communities; Kultūros paveldas / Cultural heritage.
Summary / Abstract:

LTRemiantis inovacijų sklaidos teorijomis, adaptacija priklauso ne tik nuo inovacijos, bet ir nuo socialinės sistemos, kurioje ji sklinda. Informacinių technologijų (IT) sklaidos Lietuvoje analizės reikšmingos dimensijos yra sovietinis paveldas, savitos tradicijos, ekonominė padėtis, todėl kuriant teorinį modelį, kaip nagrinėti IT sklaidą bendruomenėje, turi būti įvertinami ne tik užsienio šalių teoriniai modeliai, bet ir atsižvelgiama į šalies bruožus. Kartu straipsnyje keliamas probleminis klausimas: kaip vyksta IT sklaida Lietuvos kaime, kokie yra sklaidos veiksniai? Remiantis inovacijų sklaidos teorija, interneto sklaidos kaime tendencijas galima interpretuoti kaip ankstyvąją adaptavimo stadiją. 2005 – 2006 m. laikotarpiui būdingas suintensyvėjimas, interneto sklaida Lietuvos kaime pasiekia naują etapą – naujovę adaptuojančius individus galima įvardinti kaip ankstyvąją daugumą. Sociodemografinės charakteristikos: amžius, lytis, išsilavinimas, pajamos nėra pagrindiniai sklaidos charakterį lemiantys veiksniai. Interneto sklaidą ypač sąlygoja individo optimistinis požiūris į šią technologiją, atsiskleidžiantis teigiamomis nuostatomis interneto atžvilgiu, ir šis vertinimas yra svarbesnis interneto sklaidai nei sociodemografinis sąlygotumas. Vidine individo iniciatyva grįsti sklaidos veiksniai svarbesni nei išorinės aplinkos priverstiniu pobūdžiu grįsti sklaidos veiksniai. Interneto sklaida suvokiama kaip norma, kaip siekiamybė, kurią naudinga ir įdomu įsisavinti. Įdomumas, smalsumas yra stipriausiai interneto naudojimą sąlygojantis veiksnys.Reikšminiai žodžiai: Inovacijų sklaida; Internetas; Internetas, kaimo bendruomenės; Kaimo bendruomenė; Naujovių sklaida; Dispersion of innovations; Internet; Internet, diffusion of innovations; Rural communities.

ENBased on the theories of diffusion of innovations, adaptation depends not only on innovation, but also on the social system in which it is diffused. The significant dimensions of the analysis of the diffusion of information technologies (IT) in Lithuania are Soviet heritage, distinct traditions, economic situation; therefore, the development of a theoretical model how to investigate IT diffusion in a community should take into account not only foreign theoretical models, but also the features of the country. A problem question is raised in the paper: How does IT diffusion take place in the rural areas of Lithuania and what are the factors of diffusion? Based on the theory of diffusion of innovations, the tendencies of Internet spread in rural areas could be interpreted as the early phase of adaptation. The years 2005–2006 were more intensive and Internet spread in rural areas of Lithuania reached a new phase – the individuals adapting this innovation could be termed the early majority. Social-demographic characteristics such as age, gender, education and income are not the key factors that determine the character of diffusion. Internet spread is particularly determined by the individual’s optimistic attitude towards this technology, revealing in positive views about the Internet, and this evaluation is more important for the Internet spread than social-demographic conventionality. The diffusion factors based on the internal initiative of the individual are more important than the diffusion factors based on enforcement by external environment. Internet spread is perceived as a norm, aspiration, which is useful and interesting to assimilate. Interest and curiosity are the factors that most strongly determine Internet use.

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Informacinių technologijų sklaida kaimo bendruomenėse : Lietuvos atvejis : disertacija / Eglė Butkevičienė. Kaunas, 2006. 177 lap.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19364
Updated:
2018-12-17 12:19:33
Metrics:
Views: 10    Downloads: 1
Export: