Country branding: qualitatively new shifts in country image communication

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Country branding: qualitatively new shifts in country image communication
In the Journal:
Sociologija. Mintis ir veiksmas. 2008, Nr. 3 (23), p. 58-70. [Sociology. Thought and Action]
Summary / Abstract:

LTNors šalies įvaizdžio politikos formavimas kai kurių mokslininkų yra stipriai kritikuojamas, jis įgyja didžiulę svarbą pasaulyje vystant ekonomiką, politiką bei šalių kultūrą. Šalies įženklinimo fenomenas, kilęs XX a. pabaigoje Europoje, straipsnyje yra pristatomas naujoje perspektyvoje, lyginant jį su kitomis šalies įvaizdžio politikos strategijomis, t. y. Sovietų Sąjungos ir JAV tradicijomis. Siekiama atskleisti specifinius Lietuvos įženklinimo strategijos bruožus.

ENIn spite of the fact that the rational country image communication is severely criticised by some scholars, it is gaining a big importance worldwide. It is applied for strengthening identities and developing economy, politics, and culture of the countries. In this paper, the phenomena of country branding, emerged at the end of the 20th century in Europe, is discussed in the new perspective, comparing it to other approaches of the country image communication, i.e. the traditions of the USSR and of the USA, trying to find its distinctive features.

ISSN:
1392-3358; 2335-8890
Related Publications:
Šalies ženklodaros ir viešosios diplomatijos simbiozė: teorinės įžvalgos. Viešoji politika ir administravimas. 2013, t. 12, Nr. 3, p. 336-374.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19282
Updated:
2025-02-25 11:15:47
Metrics:
Views: 26    Downloads: 4
Export: