Teaching English at university : 5 w and 1 h

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Teaching English at university: 5 w and 1 h
Alternative Title:
Universitetinis anglų kalbos modulis: 6k
Keywords:
LT
Anglų kalba / English language; Kalbų (užsienio) mokymas / Language (foreign) teaching.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje bandoma suformuluoti reikalavimus, keliamus dabartiniam universitetiniam anglų kalbos moduliui atsižvelgiant į Europos Sąjungos kalbų politikes kryptis ir pokyčius šiandieninėje anglų kalbos dėstymo praktikoje. [...] Norint parengti gerą specialistą, gebantį integruotis ir konkuruoti europinėje ir tarptautinėje akademinėje ir profesinėje erdvėje, būtina universitetinė kalbų mokymo politika, aiškiai ir tiksliai formuluojanti kalbų mokymo(si) tikslus, uždavinius, pageidaujamą rezultatą. Profesinės užsienio kalbos ugdymo srityje kalbų dėstytojams būtina bendradarbiauti su studijų programas kuruojančiomis katedromis, drauge formuluoti užsienio kalbos modulio turinį, aptarti studentams pateikiamą studijuojamos specialybės literatūrą ir terminiją. Taikant integruoto kalbų mokymo metodiką, užsienio kalbų dėstytojai galėtų talkinti specialybės dėstytojams, norintiems pateikti dalį informacijos užsienio kalbomis. Visų studijų sričių mokymo programose turėtų atsirasti akademinio rašymo užsienio kalbomis moduliai, arba savarankiški, arba integruoti į mokslinio darbo rašymo modulius. Akademinio rašymo studijos turėtų prasidėti studentui pakankamai gerai susipažinus su specialybės pagrindais, įgijus darbo su specialybės literatūra įgūdžius, išmokus vartoti specialybės terminiją. Tik geri akademinio rašymo įgūdžiai garantuos sėkmę studentui, norinčiam studijuoti ar padirbėti pagal specialybę užsienyje. Kadangi užsienio kalbai mokymo programose skiriama nedaug valandų, veiksmingiausia pagalba studentui būtų mokymosi mokytis įgūdžių ugdymas. Užsienio kalbos pedagogas turėtų tapti ne tiek prižiūrėtoju ir vertintoju, kiek kompetentingu konsultantu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Anglų kalbos mokymo programos; BICS; Bendrieji užsienio kalbos vartosenos įgūdžiai; CALP; DKIM metodas; Integruotas turinio ir kalbos mokymas; Kalbinės kompetencijos ugdymas; Mokymasis mokytis; Profesinė anglų kalba; Užsienio kalbos modulis; Užsienio kalbų dėstymo metodika; A foreign language module; BICS; CALP; CLIL; English language training programs; Foreign language teaching methodology; Learning to learn; Perfection of language competence; Professional English.

ENThe article deals with thc contents of a foreign language module in the curricula of Lithuaman universities in the contcxt of European Union language policics. To be able to benefit from being EU citizens, to integrate and compete in the European and international académie and professional space. Lithuanians are expected to master at least 2 foreign languages in addition to their mother tongue. Moreover, next to BICS (basic interpersonal communicative skills) they have to acquire CALP (competency in the académie language of the curriculum needed to function in a learning context). As foreign languages are alotted a moderate amount of crédits in the university curricula, the problem of an efficient structure and contents of the module arises. Morover, a foreign language module is expected to introduce students to the terms and specialist literaturę in their field of studies. Students take the subject of a foreign language in the first year of their studies, before taking up speciality subjects, and therefore face a dual problem of coping both with the language and the content issues. Co-operation between language and specialty departments is one possible solution, and the CUL (Content and Language Integrated Learning) approach is another way to deal with the problem. However, the most efficient help to students is equipping them with the 'learning to learn' skills. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
On the development of language competence in the context of the European higher education area / Laimute Servaite. Spring University. Changing education in a changing society. 2008, 1, p. 64-71.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19177
Updated:
2018-12-17 12:06:25
Metrics:
Views: 8
Export: