Būsimų pedagogų parengties ugdyti mokinių emocinę kompetenciją raiška = Expression of prospective teacher readiness to develop pupils' emotional competence

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Būsimų pedagogų parengties ugdyti mokinių emocinę kompetenciją raiška =: Expression of prospective teacher readiness to develop pupils' emotional competence
Alternative Title:
Expression of prospective teacher readiness to develop pupils' emotional competence
In the Journal:
Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos [Vocational training: research and realities]. 2008, Nr. 15, p. 46-59
Keywords:
LT
Mokytojų ugdymas / Teacher education; Pedagogai / Pedagogues.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama apibūdinti būsimų pedagogų emocinės kompetencijos raišką ir pasirengimą ugdyti mokinių emocinę kompetenciją, pabrėžiama emocijų refleksijos būtinybė didėjančios įtampos sąlygomis. Atliktu tyrimu siekta išsiaiškinti, kaip pačių studentų (būsimų pedagogų) vertinimu, jų emocinė kompetencija atsispindi pedagoginės praktikos metu jų bendravime su mokiniais, ir kokio lygio yra jų pasirengimas ugdyti mokinių emocinę kompetenciją. Studentų vertinimas palyginamas su analogišku mokinių ir praktikos vadovų vertinimu. Apklausoje dalyvavo 31 studentas, atlikęs 8 savaičių pedagoginę praktiką, 31 jų praktikos vadovas ir 31 mokinys iš įvairių Lietuvos mokyklų. Atlikta gautų duomenų analizė atskleidė vidutinį būsimųjų užsienio kalbų pedagogų pasirengimą ugdyti mokinių emocinę kompetenciją, silpniausiai išreikštą studentų pasirengimą ugdyti mokinių savimonę arba gebėjimą tiksliai save vertinti ir stipriausiai išreikštą pasirengimą ugdyti mokinių pasitikėjimą savimi ir jų socialinius gebėjimus. Studentai savo pačių pasirengimą vertina kritiškiau nei praktikos vadovai ir mokiniai. Galima daryti prielaidą, kad, viena vertus, būsimiesiems pedagogams reikia atverti save vidinei refleksijai ir neslėpti nuo savęs emocijų, pažvelgti į save giliau, stiprinti pasitikėjimą savimi, įveikti nerimą tam, kad galėtų ugdyti mokinių atitinkamas kompetencijas ir, antra vertus, būsimieji pedagogai turėtų mokėti ir žinoti, kada atverti empatiją, taupyti energiją, puoselėti gebėjimus, leidžiančius pajusti mokinių būsenas, nuotaikas ir sukurti palankų mikroklimatą, padedantį mokiniams susikoncentruoti, nusiraminti.Reikšminiai žodžiai: Socialinė kompetencija; Emocinė inteligencija; Pedagogų emocinė kompetencija; Social competence; Emotional inteligence; Teachers emotional competence.

ENThe article aims at defining the expression of prospective teachers' emotional competences and their readiness to develop pupils' emotional competence, emphasising the necessity to reflect about one's emotions under conditions of increasing tension. Having discussed the constructs of emotional intelligence, emotional competence and social competence, the attention is focussed on teacher's emotional intelligence competence, its structure and content, aiming to research the expression of this competence empirically while students communicate with learners during their pedagogical practice. [From the publication]

ISSN:
1392-6241; 2029-8447
Related Publications:
Būsimųjų sporto pedagogų empatija : empirino tyrimo rezultatai = The empathy among future sport pedagogues: results of an empirical study / Romualdas Malinauskas. Mokytojų ugdymas. 2008, Nr. 11, p. 46-55.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18629
Updated:
2018-12-17 12:18:11
Metrics:
Views: 17    Downloads: 7
Export: