Kokybės gerinimas Pasvalio ligoninėje.

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kokybės gerinimas Pasvalio ligoninėje
Alternative Title:
Evaluation of quality assurance in Pasvalys hospital
In the Journal:
Viešoji politika ir administravimas [Public Policy and Administration]. 2008, Nr. 26, p. 71-79
Keywords:
LT
Pasvalys; Lietuva (Lithuania); Auditas / Audit; Darbo teisė / Labor law; Kokybė / Quality; Sveikatos priežiūra / Health care.
Summary / Abstract:

LTSveikatos priežiūros paslaugų kokybės gerinimas yra vienas aktualiausių kiekvienos ligoninės uždavinių. Šio tyrimo tikslas buvo įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę Pasvalio ligoninėje ir pateikti pasiūlymus, kaip ją patobulinti. Atlikti du sociologiniai tyrimai išsiaiškinant personalo (gydytojų, slaugytojų bei administracijos darbuotojų) ir pacientų nuomonę apie visas kokybės sistemos užtikrinimo ligoninėje grandis. Buvo iškelta hipotezė, kad ligoninės gydytojai ir slaugos specialistai kokybės vadybos sistemą įstaigoje vertina kritiškiau, nei pacientai. Taikyti šie tyrimo metodai: dokumentų (teisės norminių aktų, mokslinės literatūros, elektroninės informacijos) analizė bei atliktos ligoninės administracijos, gydytojų, slaugytojų bei pacientų nuomonės tyrimai: anketinės apklausos ištisinės atrankos būdu apklausiant 151 ligoninės darbuotoją (atsako dažnis 82 proc.) ir 127 pacientus, kurie pagal savo charakteristikas reprezentavo visus ligoninėje per metus gydytus ligonius. Gauti rezultatai parodė, kad kokybės sistemai įgyvendinti ligoninėje trūksta pastangų kokybės veiklai koordinuoti. Nors pacientai paslaugų kokybę ligoninėje įvertino gana gerai, tačiau personalo jų teikiamų paslaugų kokybei vertinimai buvo statistiškai patikimai mažesni. Vertinant darbo organizavimą pacientui nuosekliai teikiant paslaugas išaiškinti šie trūkumai: penktadalis pacientų neturėjo galimybės pasirinkti gydančio gydytojo, kas penktą pacientą vargino kitų pacientų keliamas triukšmas, trečdaliui pacientų buvo kaitaliojama išrašymo data, trečdalis pacientų, besigydydami ligoninėje, patyrė papildomų išlaidų.Apie pusė ligoninės darbuotojų nežinojo kokybės reikalavimų, o jos kontrolė nesant auditoriaus buvo atliekama ne sistemiškai ir neplaningai. Ligoninėje trūksta medicinos personalo, o pusei esamo personalo stinga laiko bendrauti su pacientais, trečdalis jo nesuteikia pacientams reikiamos informacijos, penktadalis nežino paciento teisių, o kvalifikacijos tobulinimo galimybės ketvirtadaliui slaugytojų nėra sudarytos. Todėl ligoninei pasiūlyta visai nemažai organizacinių priemonių kokybės užtikrinimo sistemai pagerinti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sveikatos priežiūros paslaugų kokybė; Visuotinė kokybė; Kokybės užtikrinimas; Kokybės gerinimas; Vidaus auditas.; Quality of health care services; Total quality; quality assurance; quality improvement; Local audit.

ENThe main task of every health care institution is to provide accessible and good quality health service for the patients. Evaluation of the health service quality is actual and important for every institution, which is rapidly reforming its activity during this period. This is the topical recent problem of sustainable development of health care organizations. The goal of this work was to estimate health care service quality in Pasvalys hospital and to make suggestions how to improve it. The following research methods were used: analytical method for document analysis (legal acts, scientific literature, and electronic information) and sociological investigation by surveing administration, doctors and patients opinion (by questioning 151 hospital employee and 127 patients). The results showed that the implementation of quality assurance system lacks systemic attitude and efforts to coordinate activity in the institution. Though patients evaluated hospital service quality rather well, evaluations of personnel were statistically significantly lower. Evaluating organization of the consistent patient service provision, the following shortcomings were found: one-fifth of the patients did not have a possibility to choose a doctor, every fifth patient was irritated by the noise made by other patients, one-third of the patients had their date of discharge being changed, one-third of the patients incurred additional expenses while hospitalized.Half of the hospital employees did not know quality assurance system well, its control without an auditor was done unsystematically and unplanned, hospital is lacking medical personnel, and half of the current personnel lacks time to communicate with patients, one-third of the personnel do not provide necessary information to the patients, one-fifth - do not know the patients' rights, one-fourth of the nurses - do not have a proper opportunity to improve their qualification. As a result of the study, the hospital administration was suggested the whole sequence of organizational means to improve the quality assurance system. [From the publication]

ISSN:
1648-2603; 2029-2872
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17766
Updated:
2018-12-17 12:04:29
Metrics:
Views: 22    Downloads: 6
Export: