Perskaitytų knygų aptarimas -- vienas iš pradinių klasių mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymo būdų

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Perskaitytų knygų aptarimas -- vienas iš pradinių klasių mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymo būdų
Alternative Title:
Discussing read books as one of the means to develop communicative competence of primary school children
In the Journal:
Žmogus ir žodis [Man and the Word]. 2008, 1, p. 138-144
Keywords:
LT
Kompetencijos / Competencies; Komunikacija / Communication; Pradinis ugdymas / Primary education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTŠiandien Lietuvoje vis dažniau kalbama apie kokybiško skaitymo svarbą ir reikšmę žmogaus gyvenime. Susirūpinta, kad kompiuteris baigia išstumti knygą iš vaiko rankų. Problema aktuali, nes kokybiškas skaitymas, t.y. adekvatus informacijos priėmimas, supratimas, gebėjimas ją perteikti, apmąstyti (reflektuoti), yra vienas iš metakognityvinio mąstymo elementu. Aktyvaus skaitymo metu mokinys pats konstruoja reikšmes, suvokia skaitymo reikšmę ir prasmę. Aktyvus skaitymas formuoja žmogui labai svarbius metekognityvinius gebėjimus, kurie laiduoja kokybišką gyvenimą nuolat besikeičiančioje visuomenėje. Pradinių klasių mokiniams aktyvus skaitymas gali padėti ugdytis komunikavimo kompetenciją. Perskaityto teksto turinys - tai objektas, apie kurį mokiniai gali kalbėtis, diskutuoti, aptarinėti, dalytis patirtimi, apmąstyti, įvertinti, interpretuoti teksto įvykius, veikėjus, aplinkybes, situaciją ir pan. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aktyvus skaitymas; Komunikavimo; Kompetencija; Pradinių klasių mokiniai; Active reading; Communicative competence; Primary school children.

ENNowadays it is discussed about the significance and sense of qualitative reading in a person's life more and more often. The concern is that computer attracts children's attention more than a book. This is quite a topical problem, because qualitative reading (that is, adequate acceptance and comprehension of information, ability to render it and reflect on it) is one of the elements of metacognitive thinking. During the process of active reading a child constructs meanings, realizes the significance and sense of reading. Active reading develops essential person's metacognitive abilities, which ensure qualitative life in constantly changing society. Active reading can help primary school children to develop communicative competence. The content of a read text is the object, which can be discussed by pupils. They can share their experience about it, think it over, evaluate and interpret the events, characters, circumstances, background and etc, of the text. [From the publication]

ISSN:
1392-8600; 1822-7805
Related Publications:
III klasės mokinių klausymo ir kalbėjimo gebėjimų ugdymas lietuvių kalbos pamokose / Daiva Jakavonytė Staškuvienė, Gerda Laumytė. Žvirblių takas. 2015, Nr. 4, p. 19-26.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17127
Updated:
2018-12-17 12:03:06
Metrics:
Views: 59    Downloads: 34
Export: