Piktnaudžiavimas dominuojančia padėtimi: grobuoniška kainodara - esminiai požymiai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Piktnaudžiavimas dominuojančia padėtimi: grobuoniška kainodara - esminiai požymiai
Alternative Title:
Abuse of dominant position: predatory pricing - main features
In the Journal:
Jurisprudencija [Jurisprudence], 2007, Nr. 9 (99), p. 62-69
Summary / Abstract:

LTStraipsnis susideda iš penkių pagrindinių dalių. Pirmojoje dalyje aptariamas klausimas, ar teisinga sąvoką "predatory pricing" į lietuvių kalbą versti kaip "grobuoniška kainodara". Antrojoje dalyje aptariama viena pirmųjų bylų pasaulyje, kurioje įmonė buvo pripažinta naudojusi grobuonišką kainodarą . Standard Oil byla. Trečioji dalis skirta grobuoniškos kainodaros sąvokos apibrėžimui ir šios sąvokos sudėtinių elementų analizei. Šioje dalyje siekiama aptarti esminius grobuoniškos kainodaros elementus, kuriuos būtina nustatyti, siekiant pripažinti, kad įmonė taiko grobuonišką kainodarą. Ketvirtojoje dalyje aptariama įmonės rinkos dalies reikšmė, pripažįstant šią įmonę naudojus grobuonišką kainodarą, taip pat keliamas klausimas, ar tik dominuojančią padėtį užimanti įmonė gali būti pripažinta naudojusi grobuonišką kainodarą. Penktojoje dalyje nurodoma, kad grobuoniškos kainodaros taikymas konkurencijos teisėje yra vertinamas prieštaringai, pateikiami esminiai grobuoniškos kainodaros taikymą pripažįstančių ir nepripažįstančių mokslininkų argumentai.

ENThe article consists of five main parts. The first part discusses the question whether the concept “predatory pricing” shall be translated to Lithuanian as “grobuoniška kainodara”. The second part describes one of the first cases in the world when the company was acknowledged as using “predatory pricing”, i.e. the case of “Standard Oil”. The third part is aimed at the definition of the concept “predatory pricing” and the analysis of the components of this concept. This part aims to discuss essential elements of predatory pricing that are necessary to indicate in order to acknowledge the use of predatory pricing. The fourth part discusses the importance of corporate market share when acknowledging the use of predatory pricing, and raises the question is the dominant company the only one who might use predatory pricing. The fifth part shows that the use of predatory pricing in the competition laws is evaluated controversially; it delivers essential arguments of scientists to acknowledge or reject the use of predatory pricing.

ISSN:
1392-6195; 2029-2058
Subject:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16803
Updated:
2025-02-28 13:43:58
Metrics:
Views: 28    Downloads: 5
Export: