Kaip įtikinti? "Maištininko" strategija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kaip įtikinti? "Maištininko" strategija
Alternative Title:
  • Ways to persuade. The rebel strategy
  • How to convince? The strategy of a "rebel"
In the Book:
Keywords:
LT
Politinė komunikacija; Socialinis kapitalas (sociologija); Kultūrinis modelis; Požiūris; Paksogeitas; Maištininko mitologija; Privatizacija
EN
Political communication; Social capital; Cultural model; Attitudes; Paksasgate; Mythology of a "rebel"; Privatization
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjami politinės komunikacijos strategijų efektyvumo veiksniai. Tradicinėms psichologijos, lingvistikos ir sociologijos teorijų nuostatoms priešpastatoma idėja, jog politinio diskurso įtikimumas priklauso nuo to, kokiu archetipiniu kultūriniu modeliu naudojasi kalbantysis. Argumentuojama, kad maištas ir maištininko mitas yra vienas archetipinių kultūros modelių. Tyrime analizuojant bendrovės „Williams“ atėjimo į Lietuvą skandalą bei 2003 m. prezidentinio skandalo pradžią, yra pagrindžiama prielaida, jog viešojoje erdvėje aktualizuotas maištininko mitas lėmė R.Pakso sėkmę politikoje.

ENThe article deals with the factors of efficiency of political communication strategies. The idea of credibility of political discourse depends on the archetypical cultural model is adopted by the speaker is opposed to the traditional stipulations of psychological, linguistic and sociological theories. The article provides such arguments that rebellion and the rebel myth is just another archetypical model of culture. By analysing the scandal of company Williams entering Lithuania and the outbreak of the 2003 presidential scandal, the article proves that the rebel myth made relevant in the public space was the reason why R.Paksas became successful in politics.

ISBN:
9986197155
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/1637
Updated:
2016-01-14 09:53:38
Metrics:
Views: 7