LTŠio darbo tikslas - ištirti devintojo dešimtmečio Lietuvos fotografijoje kuriamas emocines būsenas: apatiją, beprasmybės ir absurdo jausmą; išanalizuoti šių būsenų konstravimo strategijas; išsiaiškinti šio reiškinio priežastis; nubrėžti jo prasmės interpretacijų kontūrus. Analizuojant vizualinę fotografijos kalbą, pasinaudota semiotiniu metodu, taip pat pasiremta psichologijos žiniomis, analizuotas konteksto ir egzistencializmo filosofijos poveikis fotografijai. Interdisciplininis požiūris sudarė galimybę iš naujo perskaityti fotografijoje kuriamas prasmes: apatija suvoktina kaip atsiribojimo nuo nepriimtinos tikrovės taktika; taip pat ji perteikia pakitusį pačios fotografijos ir tikrovės santykį; absurdo ir beprasmybės jausmo atskleidimas fotografijoje sutampa su padidėjusiu dėmesiu dabarties momento patirčiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvos fotografija; Tikrovė; Jausmų išraiška; Apatija; Absurdas; Beprasmybė; Lithuanian photography; Reality; Expression of feelings; Apathy; Absurdity; Meeningless.
ENThe study aims at examining the emotional states, created in Lithuanian photography of the eighties of the 20th century, i. e. apathy and feeling of absurd and inanity; analyzing the strategies for construing the said states; identifying the reasons for the phenomenon and outlying the profile for interpretation of its meanings. When analyzing the visual language of photography, the semiotic method and psychology knowledge was employed, the influence of the context and philosophy of existentialism in photography is analyzed. The interdisciplinary view created the possibility to read the meanings, created in photography anew: the apathy is comprehended as the tactics of distancing oneself from the unacceptable reality; in addition, it conveys the changed relations between photography itself and the reality; the revealing of the feeling of absurd and inanity in photography coincides with the increased attention to the experience of the “now” moment.