Euroromanas: iliuzija ar kompleksas?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Euroromanas: iliuzija ar kompleksas?
Alternative Title:
Euronovel: an illusion or a complex?
In the Journal:
Acta humanitarica universitatis Saulensis [Acta humanit. univ. Saulensis (Online)]. 2010, t. 11, p. 111-117
Keywords:
LT
Etiketė; Euroromanas; Rinkodara; Romanas.
EN
Euronovel; Label; Marketing; Novel.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos euroromano kaip sąvokos, egzistuojančios šiuolaikinėje lietuvių literatūroje, atsiradimo priežastys. Į mūsų literatūros kritikų darbus ši sąvoka atėjo iš Estijos literatūrologų darbų apie 1995 m. ir greičiau liudijo apie mūsų iliuzijas ar kompleksus negu atspindėjo tikrąją kūrinio vertę. Iš pradžių euroromanas buvo suvokiamas (arba bent jau buvo bandoma suvokti) kaip literatūrologinė sąvoka, kuri norom nenorom turėjo įgyti ir vertybinį aspektą. Tačiau kaip parodė tolesnė literatūros situacija, ši sąvoka net negalėjo būti prilyginta literatūrologinei sąvokai. Vadinamasis euroromanas kaip sąvoka ir sukėlė painiavą todėl, kad, būdamas rinkodarinės prigimties ir greičiau atlikdamas etiketės funkciją, kuria išsyk ir pasinaudojo leidėjai, buvo perkeltas į literatūrologijos sritį. Vadinasi, euroromanas žymi ne tiek kūrinio vertę, kiek tampa etikete, kuri turėtų visų pirma patraukti pirkėjų dėmesį. Mūsų manymu, literatūrologų ir literatūros kritikų darbuose ši sąvoka anksčiau ar vėliau turėtų nunykti. [Iš leidinio]

ENThe article analyses the emergence reasons of euronovel as the concept existing in modern Lithuanian literature. The concept "euronovel" came to our literary critics' works around 1995 and rather witnessed our illusions or complexes than reflected the real value of the work. At the beginning, euronovel was understood as a literary concept, which anyhow had to get the evaluative aspect. However, this concept could not even be equated to the literary concept. Euronovel as the concept created confusion, because, being of the marketing nature and sooner performing the label's function, which was instantly used by publishers, was moved to the literature field. Thus, euronovel marks not only the work's value, but becomes the label, which must attract the buyer's attention. We believe this concept sooner or later will disappear from the works of literature scientists and literary critics. [From the publication]

ISBN:
9789955341147
ISSN:
1822-7309; 2424-3388
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14943
Updated:
2018-12-17 12:40:50
Metrics:
Views: 72    Downloads: 5
Export: