Reklamos reikšmė rinkos informavimo sistemoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Reklamos reikšmė rinkos informavimo sistemoje
Alternative Title:
Meanings of advertising in market communication
In the Journal:
Knygotyra. 2008, t. 51, p. 176-191
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje teoriniu lygmeniu analizuojamos reklamos koncepcijos ir išskiriami svarbiausi saviti reklamos elementai, apibendrinami reklamos veiklos vertinimo kriterijai ir kontekstas, tiriamas reklamos santykis su kitais komunikacijos būdais. Analizės tikslas – nustatyti reklamos reikšmę ir vietą rinkos informavimo sistemoje. Išanalizavus mokslinę literatūrą išaiškėjo, kad verslo komunikacijoje reklamos reikšmė nėra vienoda – šią situaciją lemia kintamos rinkos sąlygos, reklamos kaip tyrimo objekto daugiaprasmiškumas, vertinimo kriterijų gausa ir kt. Reklamos indėlį į verslo komunikaciją sudėtinga vertinti ir dėl kitų komunikacijos būdų integracijos, neapibrėžtos, kintamos reikšmės. Pastebėta, kad praktinėje veikoje su reklama dažnai tapatinama informacija, atliekanti reklamos ar populiarinimo funkciją, – šią situaciją lemia bendra reklamos ir populiarinimo informacijos kilmė ir veikimo sfera, panaši pateikimo forma bei funkcijos. Nors reklamos produkcija geriausiai matoma komercinės realybės kontekste, nustatyta, kad reklamos komunikacijos šiuolaikinėje visuomenėje turinys – ne vien verslo įmonių konkurencija, apimanti įvairių institucijų santykių sistemą, bet ir gilesnės sociokultūrinės priežastys, įvairialypiai individų ryšiai.Daroma išvada, kad reklamos ribos verslo komunikacijoje nyksta, dalis tradicinių reklamos funkcijų perduodama kitiems verslo komunikacijos būdams. Užsakovai ir reklamuotojai siekia perkelti reklamą į informacijos ir žinių sistemą, – taigi reklama perauga verslo įmonių ekonominių interesų ribas. Nors reklama turi savitų, unikalių elementų, kurie yra potencialiai svarbiausi apsibrėžiant reklamos tyrimų lauką ir išskiriant reklamą kaip discipliną iš kitų mokslų, tačiau moksliniai tyrimai šiais klausimais atliekami nenuosekliai, stinga unikalių teorijų, kurios galėtų atspindėti esminių reklamos savybių įtaką komunikacijos procesui. [Iš leidinio]

ENThe article analyzes the concept of advertising. The author defines specific elements of advertising and relations between advertising and other communication means. The aim of the article is to define the niche of advertising in a market communication system.After the studying available scientific sources the author concludes that concept of advertising is not constant in market communication system. Inconstancy of the concept is determined by versatility of the object of research and its transdisciplinary nature. The broad area of activity, instable meaning in market communication system and different points of view to the range of advertising makes a tough issue to analyze the advertising process itself.Despite the fact that advertising production is widely seen in a context of commercial reality, the communication of advertising in a modern society is influenced not just by growing competition but also by sociocultural reasons and diverse contacts of individuals. The conclusion is reached that boundaries of advertising in market communication dissolves and parts of traditional functions of advertising are transitioned to other means of market communication. [From the publication]

ISSN:
0204-2061; 2345-0053
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14803
Updated:
2018-12-17 12:13:24
Metrics:
Views: 80    Downloads: 30
Export: