Metadiscourse in linguistics master’s theses in English L1 and L2

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Metadiscourse in linguistics master’s theses in English L1 and L2
Alternative Title:
Metadiskursas magistro darbuose, parašytuose gimtąja ir negimtąja anglų kalba
In the Journal:
Kalbotyra. 2008, t. 59 (3), p. 38-47
Keywords:
LT
Anglų kalba / English language; Kalbos (gimtosios) mokymas / Language (mother) teaching; Kalbų (užsienio) mokymas / Language (foreign) teaching.
Summary / Abstract:

LTNemažai pastarojo dešimtmečio akademinio diskurso tyrinėjimų orientuojasi į tarpasmeninės kalbos funkcijos ir metadiskurso analizę. Nustatyta, jog tarpasmeninių rašytojo ir skaitytojo santykių pobūdis bei metadiskurso strategijų vartojimas akademiniuose tekstuose gerokai varijuoja dėl kultūrinio–kalbinio konteksto, disciplinos ir žanro ypatumų. Mokslinis straipsnis yra bene dažniausiai tyrinėjamas akademinis žanras, o kitiems žanrams skiriama mažiau dėmesio. Šiame straipsnyje analizuojama tarpasmeninė kalbos funkcija magistro darbo (MA thesis) žanre. Lyginamos metadiskurso strategijos tekstuose, sukurtuose skirtinguose edukaciniuose kontekstuose – Anglijos ir Lietuvos universitetuose. Tyrimo tikslais sukaupti du tekstynai: 20 gimtakalbių ir 20 negimtakalbių (lietuvių) studentų darbų anglų kalba iš kalbotyros srities. Nustatyta, jog MA darbuose gausiai vartojamas tekstą organizuojantis metadiskursas, saikingai – į diskurso dalyvius orientuotas metadiskursas, retai – vertinamasis metadiskursas. Gretinamoji analizė parodė, jog metadiskurso žymenų santykinis dažnumas yra gana panašus gimtakalbių ir negimtakalbių tekstuose. Tačiau pastebėta, jog skiriasi tam tikrų mažesnių, specifinių kategorijų vartojimas: negimtakalbiai (lietuviai) studentai vartoja daug daugiau teksto jungtukų ir daug mažiau endoforinių, į skaitytoją orientuotų bei vertinamųjų žymenų. Straipsnyje taip pat aptariama edukacinių institucijų tradicijų bei individualaus rašymo stiliaus svarba kuriant tarpasmeninius rašytojo ir skaitytojo santykius akademiniame diskurse. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinis diskursas; Diskurso analizė; Magistro darbų žanras; Magistro tezės; Metadiskursas; Tarpasmeninė teksto funkcija; Tarpasmeninės strategijos; Academic discourse; Disoucrse analyses; Interpersonal function of a text; Interpersonal strategies; Master Thesis; Master thesis genre; Metadiscourse.

ENMany researches of academic discourse of the recent decade focus on the analysis of an interpersonal language function and metadiscourse. It has been established that the nature of interpersonal relations between the writer and the reader and the use of metadiscourse strategies in academic texts rather vary due to the peculiarities of a cultural-linguistic context, discipline and genre. A scientific paper is almost most frequently investigated academic genre, whereas other genres get less attention. This paper analyses an interpersonal language function in the genre of MA thesis. Metadiscourse strategies were compared in texts created in different educational contexts: English and Lithuanian universities. Two corpuses were compiled for the purpose of the research: 20 theses by native speakers and 20 theses by non-native speakers (Lithuanian) in English in the field of language studies. It has been established that text organising metadiscourse is abundantly used in MA theses, discourse participants oriented metadiscourse – moderately, and evaluative metadiscourse – rarely. The comparative analysis showed that the relative incidence of metadiscourse markers was rather similar in the texts of native speakers and non-native speakers. However, difference was observed in the use of certain smaller, specific categories: non-native speakers (Lithuanians) used more text connectors and considerably fewer endophoric, reader oriented and evaluative markers. The paper also discusses the importance of traditions of educational institutions and individual writing style for the creation of interpersonal writer-reader relations in an academic discourse.

ISSN:
1392-1517
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14409
Updated:
2018-12-17 12:12:17
Metrics:
Views: 33    Downloads: 7
Export: