Lietuvos kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių veiklos analizė ir vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių veiklos analizė ir vertinimas
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTŠiuo metu turizmas yra viena sparčiausiai besiplėtojančių verslo šakų. Straipsnio tikslas - išanalizuoti ir įvertinti Lietuvos kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių veiklą. Atlikus analizę nustatyta, kad kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių pagrindinę veiklą sudaro: organizuotų turistinių kelionių rengimas, jų reklama ir (ar) pardavimas (kelionių organizatoriai); organizuotų turistinių kelionių pardavimas kelionių organizatorių vardu (kelionių agentūros); sutarčių sudarymas su turizmo paslaugų teikėjais; kai kurių turizmo paslaugų užsakymas ir (ar) pardavimas ir kt. Kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių statistinės analizės rezultatai: šalyje kelionių organizatorių yra daugiau negu kelionių agentūrų; vidutiniškai tik apie 76 proc. visų kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių pateikia duomenis apie savo veiklą Statistikos departamentui; išvykstamuoju turizmu užsiimančių įmonių skaičius yra didesnis negu atvykstamojo turizmo įmonių. Vertinant kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių veiklą, gauti tokie rezultatai: kelionių organizavimo paslaugas teikiančios įmonės stambėja; didėjant šalies ir užsienio turistų ir vienadienių lankytojų skaičiui, didėja kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių darbuotojų užimtumas; sparčiai didėjant užsienio turistų ir vienadienių lankytojų skaičiui, atvykstamuoju turizmu užsiimančių įmonių nepakanka; didėjant aptarnautų turistų ir vienadienių lankytojų skaičiui, didėja ir kelionių organizavimo paslaugas teikiančių įmonių pajamos; užsienio turistai ir vienadieniai lankytojai labiau renkasi organizuotas turistines keliones nei kitas turistines paslaugas.

ENAt present tourism is among the most rapidly developing branches of business. The article aims at analyzing and evaluation of the activities of Lithuanian companies, providing travels organization services. The analysis showed that the main activities of such companies cover the following: organized tours, their advertising and promotion and/or sales (organizers of travels); sales of organized tours on behalf of organizers of travels (travel agencies); conclusion of contracts with the providers of travelling services; ordering and/or sales of certain tourism services, etc.. The results of the statistical analysis of the companies, providing travels organization services: the number of organizers of travels in the country is larger than that of travel agencies; on the average only about 76 per cent of all the companies, providing travels organization services present the data on their activities to the Department of Statistics; the number of companies, engaged in outgoing tourism is larger than that of the companies, engaged in incoming tourism. When evaluating the activities of the companies, providing travels organization services, the following results were achieved: the companies become larger; the growth of the number of foreign tourists and one-day visitors of the country results in the increase of the busyness of the employees of the companies; the rapid growth of the number of foreign tourists and one-day visitors results in the situation where the number of companies, engaged in incoming tourism, becomes insufficient; the growth of the number of the served tourists and one-day visitors results in the increase of the revenues of the companies, providing travels organization services; foreign tourists and one-day visitors are more inclined to choose organized tours than other tourist services.

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/13900
Updated:
2018-12-17 12:00:15
Metrics:
Views: 24    Downloads: 10
Export: