LTStraipsnyje nagrinėjamos teorinės viešojo administravimo problemos, kurios iškyla reformuojant valstybės valdymą Lietuvoje. Analizė grindžiama valstybinio valdymo sistemos audito išvadomis (1999 m.), kuriose pažymėti šie sistemos trūkumai: politinės valios stoka; stinga aktyvaus socialinio dialogo su visuomene; nėra aiškiai matomos reformų strategijos; silpnai vykdomos prioritetų nustatymo, prognozavimo ir strateginio planavimo funkcijos; daug tiesiogiai LRV ir ministerijoms pavaldžių struktūrų. Straipsnyje nemažas dėmesys skiriamas bendriesiems ir išskirtiniams Lietuvos biurokratijos veiklos ypatumams, nes dalis nepriklausomų Lietuvos specialistų kviečiami darbui mišriose grupėse iš įvairių valdymo sistemos struktūrų, vadinasi, ateina su savo interesais, požiūriu į valdymą ir pan. Išanalizuoti tradiciniai viešojo administravimo modeliai ir nustatytos priežastys, kodėl jie yra neefektyvūs. Išanalizuota naujoji viešoji vadyba kaip alternatyvi paradigma. Ji siūlo įtraukti personalą į sprendimų priėmimo procesą ir valdymą, numatyti griežtus valdymo tikslus, pagyvinti grįžtamąjį ryšį su klientais, įtraukti juos į valdymo procesą. Dedamos pastangos kelti politinius sprendimus priimančių asmenų kvalifikaciją, pagerinti santykius su politikais, siekiama didesnio nuoseklumo ir skaidrumo priimant sprendimus ir dalijantis atsakomybe su visuomene. Šiuo metu valstybės tarnybos veikloje pastebima tiek tradicinio viešojo administravimo, tiek ir naujosios viešosios vadybos elementų, tačiau viešoji vadyba geriau išreiškia tai, ko dabartinės vyriausybės iš tikrųjų nori: bet kokiomis priemonėmis didinti paslaugų teikimą esant mažiausioms administravimo išlaidoms.
ENTheoretical public administration problems connected with reforming of government of state Lithuania are examined. Conclusions of check-up of Lithuanian government system in 1999 are used. The traditional model of public administration and new public management paradigms are examined. The common features of bureaucrats are separated. In addition, shortcomings of Lithuanian bureaucrats are discussed. Proposals of problems solving directions are made.