Pedagogo veiklos tobulinimas skatinant mokinius domėtis informacinių technologijų teorija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogo veiklos tobulinimas skatinant mokinius domėtis informacinių technologijų teorija
Publication Data:
Kaunas : Technologija, 2007.
Pages:
71 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Pratarmė — Redakcinės kolegijos žodis — Įžanga — Informacinių technologijų teorijos mokymas (-is) — Mokymosi aplinkos reikšmė informacinių technologijų teorijos įsisavinimo procese — Mokytojo ir mokinio veikla paradigmų kaitoje — Mokytojas - mokymo (-si) proceso organizatorius — Mokinių pažinimas kaip sėkmingo mokymo (-si) proceso rezultatas — Pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimas — Tyrimo aplinka — Tyrimo eiga ir rezultatai — Išvados — Literatūra — Summary.
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Mokiniai / School students; Motyvacija ugdyme / Motivation in education; Pedagogai / Pedagogues; Technologijos / Technologies.
Summary / Abstract:

LTLeidinyje pristatoma mokslo studija, pagrįsta veiklos tobulinimo tyrimu. Tyrimo procesas ir tyrėjų pastebėjimai atskleidžiami dviejose studijos dalyse. Pirmojoje dalyje aptariami informacinių technologijų teorijos mokymo(si) ypatumai, mokymo(si) paradigmų kaita, ugdymo motyvai ir jų skatinimo būdai. Antroje dalyje analizuojama pedagoginės veiklos tobulinimo aplinka, pateikiamos trijų tyrime dalyvaujančių mokinių charakteristikos, apibūdinami trys tyrimo etapai. Atlikto veiklos tyrimo tikslas - atskleisti pedagogo veiklos tobulinimo galimybes, skatinant mokinius domėtis informacinių technologijų teorija. Pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimas buvo atliktas vienoje Kauno rajono vidurinėje mokykloje dešimtoje klasėje, jo trukmė - aštuoni mėnesiai. Tyrimo rezultatų analizė leidžia teigti, kad sprendžiant problemą, kaip mokiniai domisi informacinių technologijų kurso teorija, didelė reikšmė tenka mokytojui kaip mokymosi aplinkos bei savo veiklos organizatoriui. Labai svarbus mokinių visapusiškas pažinimas ir poreikių ištyrimas - tai padeda mokytojui parinkti ir pritaikyti mokymo(si) metodus bei išskirti mokinių motyvacijos skatinimo būdus. Pedagogo veiklos tobulinimo tyrimo pagalba atskleidžiamos ir tos reiškinio aplinkybės, kurios atsiskleidžia tik potencialių pokyčių kontekste. Analizuojant ir interpretuojant tyrimo rezultatus, atskleidžiama mokslinio ir praktinio tyrimo nauda patiems tyrėjams ir tiriamiesiems. Leidinys gali būti naudingas informacines technologijas dėstantiems mokytojams, studentams, norintiems susipažinti su nauja pamokos organizavimo bei mokymosi paradigmą skatinančia ugdymo strategija.Reikšminiai žodžiai: Pedagogo veikla; Informacinės technologijos; Mokiniai; Motyvacijos ugdymas; Pedagogical activity; Information technology; Pupils; Stimulating of pupil's motivation.

ENThe publication presents the scientific study, based by an analysis of improvement of activities. The process of the study and the scholars’ observations are revealed in two parts of the study. The first part discusses the information technologies theory teaching peculiarities, changes in teaching paradigms, motives for education and the ways for their encouragement. The second part analyzes the pedagogical activities improvement environment, presents characteristics of the three school students, participating in the survey and characterizes three phases of the study. The aim of the activity study is to reveal a teacher’s activity improvement possibilities by encouraging students to take interest in information technology theories. The study of improvement of pedagogical activities was performed at a tenth form of one Kaunas district secondary school and lasted for eight months. The results’ analysis allows for stating that when identifying the ways the students take interest in the information technologies theory, a significant role is played by the teacher as the arranger of the learning environment and his/her own activities. A thorough study of students’ needs is very important, since it helps the teacher to choose and apply teaching and students’ motivation methods. The teachers’ activities improvement study helps to reveal the circumstances, which can only be seen in the context of potential changes. When analyzing and interpreting the results of the study, the benefit of the scientific and practical study for both the studying and studied persons is revealed. The publication can be of use for the information technology teachers and students, wishing to get familiarized with the education strategy, encouraging the new lessons organization and learning paradigm.

ISBN:
9955251875
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/13427
Updated:
2020-10-09 15:04:20
Metrics:
Views: 32
Export: