Moralinės-etinės nuostatos Lietuvos žiniasklaidos įmonių marketinge : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Moralinės-etinės nuostatos Lietuvos žiniasklaidos įmonių marketinge: disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2007.
Pages:
244 lap
Notes:
Disertacija rengta 2002-2007 m. Vilniaus universitete, Ekonomikos fakultete. Dr. disert. (socialiniai m.) - Vilniaus universitetas, 2007. Bibliografija.
Keywords:
LT
Žiniasklaida / Mass media.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Moral ethical attitudes in marketing of Lithuanian media companies Vilnius : [Vilnius University], 2007 31 p
Summary / Abstract:

LTDisertacijos tyrimo objektas - marketingo etika ir jos nuostatos Lietuvos žiniasklaidos įmonėse. Disertacijoje pristatomas suformuotas Etinio sprendimo priėmimo marketinge modelis pateikia naujovišką mokslinį požiūrį, kuris grindžiamas veiksnių, lemiančių marketingo sprendimo etiškumą, veiksnio veikimo sąlygų ir veikimo krypties gretinimu. Suformuotas Marketingo etikos sprendimų priėmimo modelis fizinio ir juridinio asmens motyvacijos požiūriu apibrėžia individo ir organizacijos motyvacijos kitimo įtaką etinio sprendimo priėmimui ir leidžia prognozuoti marketingo etikos sprendimus. Modelis apjungia kelias teorijas: marketingo etikos lygmenis, individo motyvaciją nagrinėjančią A.Maslow motyvacijos teoriją ir organizacijos socialinės atsakomybės kaitą nagrinėjančią Korporacinės socialinės atsakomybės teoriją. Identifikuota moralinių-etinių nuostatų paisymo būklė Lietuvos žiniasklaidos įmonių marketinge. Lietuvos žiniasklaidos sektoriuje empiriškai patikrintas Etinio sprendimo priėmimo marketinge modelis. Nustatyti veiksniai, darantys įtaką marketingo sprendimo etiškumui analizuojamame sektoriuje. Teorijos ir tyrimo rezultatų pagrindu suformuotas etinių sprendimų skatinimo Lietuvos žiniasklaidos įmonių marketinge metodinis modelis, kuriame gairės etinių sprendimų Lietuvos žiniasklaidos įmonių marketinge efektyvinimui formuojamos įvertinant veiksnius per išorinio poveikio individui galimybę ir vadovo ar darbdavio galimybę daryti poveikį per veiksnį būdą. [LMT]

ENThe research subject of this thesis is marketing ethics and their provisions in the Lithuanian mass media companies. The model of ethical decision making in marketing presented in the thesis provides a new scientific approach which is based on the confrontation of factors determining the ethics of marketing solutions, the conditions of the factor's functioning, and direction of functioning. From the point of natural and legal person motivation, the model of marketing ethical decision making defines the influence of motivation change in individuals and organizations on ethical decision making and allows the forecasting of ethical decisions in marketing. The model merges several theories: the levels of marketing ethics, individual motivation investigation in the motivation theory by A. Maslow and the change of social responsibility of an organization analyzing the theory of Corporate Social Responsibility. The condition of moral-ethical provision consideration in the marketing of Lithuanian mass media companies is identified. A model of ethical decision making in marketing is empirically tested in the sector of Lithuanian mass media. The factors influencing the ethics of marketing solutions in the analyzed sector were determined. A methodological model of encouraging ethical decision for Lithuanian mass media companies in marketing was formed on the basis of the theory and research results where the guidelines for the effectiveness of ethical decisions in marketing of Lithuanian mass media companies are formed, assessing the factors on the grounds of the possibility of exterior influence on individuals and the possibility of the director or employer to have an influence through their actions.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12477
Updated:
2022-02-07 20:08:59
Metrics:
Views: 30
Export: