Verslo informacijos kokybės vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Verslo informacijos kokybės vertinimas
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2007, t. 40, p. 47-56
Keywords:
LT
Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTTik aukštos kokybės ir tinkamai valdoma informacija leidžia priimti pagrįstus verslo sprendimus. Siekiant užtikrinti kokybę, informacija turėtų būti kuriama, pateikiama ir vertinama pagal konkrečiai apibrėžtus kokybės kriterijus, kaip pagal iš anksto aptartus kokybės kriterijus yra tiekiami ir vertinami kiti produktai - prekės ar paslaugos. Straipsnyje analizuojami verslo informacijos kokybės vertinimo ypatumai. Išryškinami svarbiausi informacijos kokybės rodikliai. Remiantis IBM kompanijos modeliu įvertinama Lietuvos verslo organizacijų informacinė branda. Identifikuojami mūsų šalies verslo organizacijų labiausiai vertinami informacijos kokybės rodikliai. Straipsnis parengtas remiantis mokslinės literatūros lyginamąja analize ir Lietuvos verslo organizacijų anketine apklausa. Tyrimas atskleidė, kad informacija ir jos teikiamos galimybės mūsų šalies verslo pasaulyje dar nėra pakankamai panaudojamos. Daugelis organizacijų per mažai dėmesio skiria verslo informacijos kokybei identifikuoti. Pasirašant informacijos teikimo sutartis neaptariami ir nespecifikuojami IK rodikliai, neapibrėžiami jų nustatymo kriterijai ir metodai. Išskirtinai svarbu yra ugdyti naują organizacijų požiūrį į informaciją kaip verslo sudedamąją dalį, organizacijos strateginį turtą, naujoviškumo ir konkurencinio išskirtinumo priemonę. Informacija verslo įmonėms gali suteikti konkurencinį pranašumą tik tuomet, kai organizacija taiko veiksmingus valdymo ir kokybės užtikrinimo metodus ir priemones.Reikšminiai žodžiai: Informacijos kokybė; Vertinimas; Informacijos kokybės rodikliai; Information Quality; Assesment; The quality indicators.

ENThe objective of the article is to highlight the key information quality dimensions, define its management, assessment peculiarities and according to the results of the questionnaire research to assess Lithuanian business organizations' information maturity level and also distinguish the prime information quality indicators for them. The organizations' information maturity was assessed according to a model proposed by IBM Corporation. This model describes five stages of maturity of information use and estimates how organizations realize, value and use information to drive business development and competitiveness. An information consumer research has shown that only one third of the respondents work in companies that on the highest information maturity level. Almost 11% of the respondents have noted that information for their companies means to enable innovations [...] To conclude, Lithuanian organizations still do not use all information potentiality to gain business development and increase competitiveness. The research findings show that the most important information quality dimension for Lithuanian business organizations is information reliability. Nearly 80% of respondents indicated that reliability is an essential dimension. The information dimensions like relevance and accuracy are evenly important to information consumers: more than 60% of respondents pointed them as important. Surprisingly, from the list with 31 dimensions no one picked out the ease of information maintenance. To ensure information quality, information must be produced in accordance with clearly defined information quality dimensions, just like other products (services and goods) are supplied and evaluated according to specific quality characteristics. [From the publication]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12413
Updated:
2020-10-25 22:20:27
Metrics:
Views: 25    Downloads: 2
Export: