Racionalumo standartai ir technokratinės kultūros dėmenys žurnalų tipologinių modelių atitikties aspektu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Racionalumo standartai ir technokratinės kultūros dėmenys žurnalų tipologinių modelių atitikties aspektu
Alternative Title:
Standards of rationality and items of technocratic culture from the standpoint of conformity to the typological models of magazines
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2003, t. 25, p. 94-108
Keywords:
LT
Komunikacija / Communication; Spauda / Press.
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje siekiama nustatyti, kaip profesinėje spaudoje atsispindi statybos versto dalyvių komunikacinės kultūros, profesinės etikos, vertybinių nuostatų, kai kurie įvaizdžio kūrimo bruožai, atsakyti į klausimą, ar analizuojamuose leidiniuose skatinami technokratinės kultūros dėmenys. Tokios analizės medžiaga - žurnalų "Statyba ir architektūra " ir" Maja, Dzivoklis I Дом, квартира." tekstų bei iliustracijų turinys. Be to, mėginama patikrinti žurnalų tipologinių modelių adekvatumą, patikslinti tipologijų požymių svarbą. Analizuojant ir lyginant šiuose žurnaluose 2000-2001 metais išspausdintą medžiagą, siekta nustatyti, kokius nuostatų keitimo ir įvaizdžio kūrimo modelius pasirenka autoriai, darytos ir platesnio pobūdžio išvados, susijusios su statybos verslo technologine raida, kultūriniais ir socialiniais procesais, vykstančiais kaimyninėse šalyse. Nustatyta, kad latvių statybininkų žurnalas orientuojasi į platesnę auditoriją, statybos technologijas, jame plėtojami aukštesni racionalumo standartai. Lietuviškas žurnalas skiriamas reprezentuoti įmones, atstovauja konservatyviam sluoksniui, kuriam būdingas neišgrynintas profesinės veiklos stilius. Dėl to šis žurnalas ne visai atitinka įprastą specialiojo žurnalo tipologinį modelį ir vadintinas verslo (amato) žurnalu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Komunikacija; Technokratinė kultūra; Modeliai; Spaudos analizė; Communication; Technocratic culture; Models; Magazines; Content analyze; Racionalumas; žurnalai; Racionality.

ENThis article deals with some features of public communication culture and dominant attitudes changing model, characteristic to construction business participants. Activity features of Lithuanian and Latvian construction specialists, reflected in professional publications "Statyba ir architektūra" and "Maja, Dzivoklis", are also discussed. During the analysis and comparison of magazines, published in 2000-2001, conclusion has emerged that Latvian magazine contains more professional, technologically oriented information, while "Statyba ir architektūra" represents interests of enterprises owners and managers. Both magazines lack the "pure technocratic background" manifestation, because there peripheral attitudes changing model is widely used and status of persuaders and other secondary indications are exploited. However, the standards of rationality, expressed in Latvian issue are higher than one of Lithuanian "Statyba ir architektūra". This difference is due to technological orientation of the magazine and more active position of it's editorial board during the issue themes formation. [From the publication]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12352
Updated:
2018-12-17 11:10:40
Metrics:
Views: 13
Export: