Profilinės vidurinės mokyklos informatikos mokymo problematika

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Profilinės vidurinės mokyklos informatikos mokymo problematika
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2000, t. 14, p. 70-80
Keywords:
LT
Lietuva (Lithuania); Rusija (Россия; Russia; Russia; Rossija; Rusijos Federacija; Rossijskaja Federacija); Pagrindinis ugdymas / Basic Secondary Education; Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje keliamas klausimas, kaip į profilinės mokyklos modelį įsikomponuoja informatika, kokiais lygmenimis ji gali būti mokoma, koks galėtų būti informatikos profilinėje mokykloje mokymo turinys. Nagrinėjamas informatikos mokymas profilinės vidurinės mokyklos aukštesniojoje pakopoje (XI-XII klasėse): trumpai supažindinama su profiliavimo modeliu ir informatikos kurso vieta jame, aptariama informatikos mokymo paskirtis, tikslai, išaiškinama kurso organizavimo ir turinio struktūra. Informatikos disciplina profilinėje bendrojo lavinimo mokykloje priklauso nuo profilio pobūdžio: humanitariniam ir realiniam profiliui privalomas 70 valandų bendrasis kursas (per abi XI-XII klases). Papildomai informatika gali būti mokoma išplėstiniu ir tiksliniu lygmenimis visuose profiliuose. Informatikos mokymas Lietuvos vidurinėse mokyklose trumpai palyginamas su Europos šalių patirtimi, nurodoma, kad vidurinės mokyklos informatikos mokymo bendrojo, išplėstinio bei tikslinio kurso programos labiausiai koreliuoja su Lenkijos bei Rusijos informatikos mokymo programomis. Straipsnio pabaigoje suformuluotos svarbiausios problemos, susijusios su profilinio modelio taikymu bei informatikos mokymu XI-XII klasėse: tai techninės ir programinės įrangos stoka, jos netinkamumas mokykloms, mokomųjų programų nebuvimas, mokytojų kvalifikacijos nepakankamumas. Edukologai, informatikos mokslininkai, mokytojai, švietimo specialistai turėtų sutelkti jėgas šioms problemoms svarstyti bei nuolatos teikti pasiūlymus įvairioms valstybinėms institucijoms.Reikšminiai žodžiai: Informatika; Vidurinė mokykla; Profiliavimas; Mokymas; Informatics; Secondary school; Profile; Teaching.

ENThe paper deals with teaching Informatics in a secondary school (11-12 grades): its objectives, goals, and contents. The teaching on a secondary level is profiled. The profiled model is briefly described. The course of Informatics for the profile secondary school is based on the modular principle. Two modules are obligatory for both profiles (the humanities and science). The core module "Information processing" is common for both profiles, the additional module "Elements of programming" is obligatory only for the science profile, and the module "Information resource" - only for the humanities. Teaching of Informatics on the extended and advanced level is discussed. Some remarks on the contents of Informatics curricula and standards as well as comparison to European countries are presented. The basic problems connected with teaching Informatics such as shortage of hardware and absence of the strategy of providing schools with computers, unfitness of the software and educational programs, and insufficiency of qualifications of Informatics teachers are discussed. [From the publication]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Informatikos, kaip mokyklinės disciplinos, formavimosi metodologiniai aspektai / Valentina Dagienė. Informacijos mokslai. 2001, t. 17, p. 28-36.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12216
Updated:
2018-12-17 10:42:07
Metrics:
Views: 20    Downloads: 2
Export: